تنیس روی میز در قشم گسترش می‌یابد

قشم - ایرنا - رییس اداره ورزش و جوانان سازمان منطقه آزاد قشم از گسترش تنیس روی میز با برگزاری نخستین دوره استعدادیابی ستارگان نوظهور این جزیره با همکاری واحد همبستگی کمیته ملی المپیک و فدراسیون تنیس روی میز به میزبانی این منطقه آزاد خبر داد.

رضا ذاکری روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این دوره استعدادیابی با حضور ۱۰ مدرس از کمیته ملی المپیک فدراسیون تنیس روی میز کشور و با هدف آموزش به ۳۰ مربی شامل ۱۵ مربی بخش شهاب و ۱۵ مربی بخش مرکزی این جزیره به همراه ۱۲۰ دانش‌آموز شامل ۶۰ دانش‌آموز دختر و ۶۰ دانش‌آموز پسر این شهرستان طی روزهای بیست و هفتم تا سی ام مهرماه جاری در مرکز بین المللی رشد و سالن تنیس روی میز قشم برگزار شد.

وی ادامه داد: شرکت کنندگان در این دوره استعدادیابی تنیس روی میز به صورت تئوری و عملی با جدیدترین شیوه ها و تکنیک های این رشته ورزشی، حفاظت از ورزشکاران در محیط های ورزشی و نظایر آن آشنا شدند.

تنیس روی میز در قشم گسترش می‌یابد

رییس اداره ورزش و جوانان سازمان منطقه آزاد قشم توضیح داد: کمیته ملی المپیک و فدراسیون تنیس روی میز به منظور حمایت از این دوره استعدادیابی و ایجاد انگیزه در بین مربیان و دانش آموزان شرکت کننده و ارتقای ورزش تنیس روی میز در این منطقه آزاد اقدام به اهدای ۱۵۰ سِت ورزشی و پنج میز تنیس روی میز به هیات تنیس منطقه آزاد قشم کرد.

ذاکری اضافه کرد: این دوره برای استعدادیابی و آشنایی مربیان و دانش آموزان بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس با ورزش تنیس روی میز و آگاهی آنان از اطلاعات لازم در فعالیت در این رشته از جمله سن شروع، فواید و ویژگی های آن به اجرا گذاشته شد.

وی با اشاره به اینکه گسترش ورزش تنیس روی میز در این جزیره و رسیدن به جایگاه حقیقی آن در استان هرمزگان و کشور در گرو استعدادیابی و حمایت از گروه های سنی پایه است، گفت: استعداد های خوبی در ورزش تنیس روی قشم وجود دارد که در سایه برنامه ریزی و برگزاری دوره های استعدادیابی به شکوفایی می رسد.

تنیس روی میز ورزشی مفرح و هیجانی است که علاوه بر تقویت جسم به تقویت اعصاب و روان نیز کمک و از ابتلا به بسیاری از بیماری ها از جمله آلزایمر جلوگیری می‌کند.

تمرکز در این رشته ورزشی، حرف اول را می زند چراکه هماهنگی دست و چشم با سرعت عمل از ملزمات اولیه آن است و به تمرکز و آرامش نیاز دارد.

این ورزش که علاقه مندان زیادی را در همه رده های سنی دارد، موجب تقویت عملکرد مغز می شود.

میز، تور، راکت و توپ از لوازم این بازی ۲ یا چهار نفره رقابتی، مفرح و دارای پیشینه تاریخی است.

این ورزش جزو رشته های خاصی است که مخاطب خاص خود را دارد و فعالان در این رشته دارای هوش و توانایی ذهنی و ضریب هوشی بالا و زیرکی و چابکی هستند.

این ورزش بهترین رشته برای کودکان بیش فعال و بهترین درمان برای بازیابی حافظه است به همین جهت افراد در رده ها سنی مختلف به خصوص بزرگسالان نیز همچنان به فعالیت در این رشته ادامه می دهند.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha