افزایش ۲ برابری دانشجویان پزشکی در همدان

 همدان- ایرنا- مدیر امور خوابگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی همدان از افزایش ۲ برابری دانشجویان پزشکی طی سه سال اخیر خبر داد و گفت: توسعه خوابگاه‌ها از چالش کمبود فضای اسکان دانشجویان جلوگیری کرد.

به گزارش ایرنا، حسن زائری لطف روز دوشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی همدان دارای هشت خوابگاه دولتی و پنج خوابگاه خصوصی است و در مجموع سه هزار و ۲۰۰ تخت در خوابگاه‌های دولتی و ۵۶۰ تخت در خوابگاه‌های خصوصی طرف قرارداد با دانشگاه علوم پزشکی همدان، در اختیار دانشجویان قرار گرفته است.

وی بیان کرد: تغذیه برای دانشجویان ساکن در خوابگاه های خصوصی در سایر دانشگاه‌های کشور رایج نیست اما در خوابگاه‌های خصوصی علوم پزشکی همدان همانند خوابگاه‌های دولتی، خدمات تغذیه ارائه می‌شود.

مدیر امور خوابگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی همدان همچنین افزود: بهره برداری از خوابگاه شهید همدانی با ظرفیت ۳۰۰ نفر در سال ۱۴۰۰ اقدام خوبی در این حوزه بود که هم اکنون دانشجویان رشته‌های داروسازی، دندان‌پزشکی و پزشکی در این خوابگاه ساکن هستند.

زائری لطف یادآوری کرد: افتتاح خوابگاه ریحانه ۲ با ظرفیت ۶۰۰ دانشجوی دختر و بیش از ۲۰ واحد متاهلی در سال ۱۴۰۱ صورت گرفت و در حال حاضر بیش از ۵۰ واحد خوابگاهی متاهلی در اختیار دانشجویان دستیاری قرار گرفته و به زودی۲۰ واحد جدید خوابگاه متاهلی بهره برداری می شود.

وی بیان کرد: برای رفع کمبود ظرفیت خوابگاه‌ها در سال اول تحصیل از ظرفیت خوابگاه‌های خودگردان نیز استفاده می شود.

مدیر امور خوابگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی همدان خاطرنشان کرد: خوابگاه ریحانه ۲، اولین خوابگاهی بود که در دولت سیزدهم با استفاده از تسهیلات بانکی به بهره‌برداری رسیددر حالی که برخی دانشگاه‌ها با وجود دریافت وام‌های بانکی، تاکنون موفق به افتتاح خوابگاهی نشده‌اند.

زائری لطف بیان کرد: در حال حاضر چهار خوابگاه خصوصی با دانشگاه علوم پزشکی همدان قرارداد دارند و هزینه اجاره ۱۲ ماهه این خوابگاه‌ها توسط دانشگاه پرداخت می‌شود.

وی به چالش‌های پیش‌روی دانشگاه‌های کشور در اسکان دانشجویان به‌دلیل افزایش ظرفیت پذیرش دانشجویان پزشکی اشاره کرد و گفت: این موضوع که رشته پزشکی دوره‌ای هفت ساله دارد و سالانه ۲۰ درصد به تعداد دانشجویان پزشکی افزوده می‌شود، قابل توجه است.

زائری لطف اظهار کرد: افزایش ظرفیت پذیرش دانشجویان پزشکی باعث ایجاد کمبود در ظرفیت خوابگاه‌های دانشگاه شده و ظرفیت فعلی خوابگاه‌ها پاسخگوی این افزایش نیست بنابراین برای جبران این کمبود، در سال اول از ظرفیت خوابگاه‌های خودگردان استفاده می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha