۳۰ مهر ۱۴۰۳، ۱۵:۴۷
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85634889
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

درخواست عربستان از جامعه بین‌المللی برای متوقف کردن رژیم صهیونیستی

تهران- ایرنا- وزارت امور خارجه عربستان در بیانیه‌ای حمله رژیم صهیونیستی به شمال نوار غزه و همچنین یورش اشغالگران به مسجد الاقصی را به شدت محکوم کرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری واس، در بیانیه وزارت خارجه عربستان آمده است: عربستان این اقدامات خلاف را که نقض کننده آشکار قوانین بین‌المللی و انسانی است، به شدت رد می‌کند.

این وزارتخانه بر ضرورت اقدام فوری جامعه بین‌المللی و مقامات مربوطه برای توقف این تخلفات که امنیت و ثبات در منطقه را تهدید می‌کند، تاکید کرد.

وزارت خارجه عربستان همچنین از جامعه بین‌المللی به‌ویژه اعضای دائمی شورای امنیت خواست تا در قبال این تشدید خطرناک تنش، مسئولیت‌های خود را بر عهده بگیرند.

در این بیانیه همچنین بر اهمیت حمایت از غیرنظامیان فلسطینی و حمایت از تلاش‌ها با هدف حفاظت از اماکن مقدس اسلامی و احیای حقوق مشروع ملت فلسطین تأکید شد.

وزارت خارجه عربستان در ادامه با تاکید بر موضع قاطع ریاض در حمایت از مسئله فلسطین و رد قاطعانه هر گونه اقدامی که حقوق فلسطینی‌ها را تهدید می کند یا مقدسات آنها را هدف قرار می دهد، خواستار آتش‌بس فوری برای جلوگیری از بدتر شدن وضعیت انسانی در نوار غزه شد.

این بیانیه پس از آن صادر شد که همزمان با حمله جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به «بیت لاهیا» در شمال نوار غزه که ده‌ها شهید و زخمی برجای گذاشت، اشغالگران صهیونیست برای دومین روز متوالی به صحن مبارک مسجد الاقصی یورش بردند.

یورش صهیونیست های تندرو به مسجدالاقصی تحت حمایت های شدید امنیتی انجام شد.

سازمان اوقاف اسلامی در قدس اشغالی در این باره اعلام کرد که حدود هزار و ۳۹۰ صهیونیست روز یکشنبه با حمایت نیروهای امنیتی به مسجدالاقصی یورش بردند.

پیشتر، «ایتامار بن گویر» سیاستمدار راست افراطی است و در جایگاه وزیر امنیت داخلی اسرائیل، در اظهاراتی گفته بود: سیاست ما اجازه می‌دهد که در کوه معبد (مسجدالاقصی) نماز بخوانیم. قانون در این مکان برای یهودیان و مسلمانان مساوی است و من قصد دارم که در آنجا کنیسه بسازم.

یورش شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی در حالی صورت می گیرد که رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) همزمان با آغاز نبرد طوفان الاقصی، این مسجد مقدس را تحت محاصره خود درآورده و با قرار دادن موانع آهنی و تشدید تدابیر امنیتی در اطراف آن، از ورود نمازگزاران فلسطینی به این مکان مقدس جلوگیری می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha