برپایی جشنواره غذای فرشتگان اوتیسم در پایتخت/ تغییر ۸۰۰ مترمربع مبلمان شهری
عکس آرشیویی است

تهران بزرگ - ایرنا - شهرداری ناحیه یک منطقه ۲ تهران گفت: جشنواره غذا و هنر با مشارکت یکی از کانون‌های فرشتگان اوتیسم در بوستان سلامت محله سعادت‌آباد پایتخت برپا شد.

به گزارش ایرنا از شهرداری منطقه ۲ تهران، مهدی استرابی روز دوشنبه اظهار کرد: این جشنواره در غرفه‌های مختلف شامل دست‌ساخته‌های جوانان هنرمند، خلاقیت، غذا و آشپزی در شهرداری ناحیه یک و سرای محله دریا در بوستان سلامت برگزار شد و از ساعت ۱۱ تا ۱۴ پذیرای علاقمندان بود.

وی در ادامه به برپایی نمایشگاه دستاوردهای هنری اشاره کرد و افزود: به منظور ارائه توانمندی افراد مبتلا به اوتیسم، در این نمایشگاه دستاوردها و هنرهای دستی این افراد در معرض نمایش قرار گرفت. همچنین با هماهنگی به عمل آمده فضایی در سرای محله دریا برای فعالیت‌های اجتماعی جوانان اوتیسم اختصاص داده شده است.

استرابی یادآور شد: مدیریت شهری منطقه ۲ در راستای مسئولیت اجتماعی خود تلاش دارد تا با ایجاد بستر مناسب برای برخورداری کودکان اوتیسم از امکانات و فضاهای شهری، اولین بوستان اوتیسم در نهج‌البلاغه را احداث و در اختیار این افراد قرار داده است.

برپایی جشنواره غذای فرشتگان اوتیسم در پایتخت/ تغییر ۸۰۰ مترمربع مبلمان شهری

احداث ۸۰۰ مترمربع سکوهای مبلمان شهری

همچنین شهردار منطقه ۸ شهر تهران از احداث ۸۰۰ مترمربع سکوهای مبلمان شهری با رنگ متمایز در پیاده‌راه خیابان شهید آیت خبر داد و گفت: این سکوهای مبلمان شهری با نمای آجری در محور شهید آیت حدفاصل بزرگراه شهید سلیمانی تا میدان نبوت اجرایی شده است.

فاطمه تنهایی با تشریح اقدامات نگهداشت محور نمونه شهید آیت، افزود: علاوه بر این ۳۰ هزار مترمربع عملیات زیرساختی و عمرانی نیز در این خیابان انجام شد. طراحی و اجرای این سکوها با توجه به محدوده، مراکز تجاری و حضور شهروندان انجام گرفته است و تلاش می‌شود تا با استفاده از نشان‌های همسان، رنگ‌های مصوب و مبلمان شهری منظم، شکل خاصی برای این محور تعریف شود.

وی در ادامه با اشاره به اجرای ۳۰ هزار مترمربع عملیات زیرساختی و عمرانی در این محور هم تصریح کرد: در این محور حدفاصل بزرگراه شهید سلیمانی تا چهارراه شهید ثانی، ۹ هزار مترمربع آسفالت مرمت و بازسازی شده است. علاوه براین ۱۵ دریچه اصلاح و انهار فرسوده جمع‌آوری شد.

شهردار منطقه ۸ تهران بهسازی و پیرایش جداره‌های شهری، رنگ‌آمیزی جداره، جدول، ایستگاه، پل، کافو و حذف زوائد فیزیکی و بصری، رفع نقص سیستم‌های روشنایی و بازپیرایی فضای سبز محدوده بزرگراه شهید سلیمانی تا تقاطع خیابان دماوند را جمله اقدامات انجام گرفته بیان کرد.

وی خط‌کشی محوری معابر منتهی به تقاطع شهید آیت و خیابان دماوند، رفع نقص چراغ راهنمایی و رانندگی، آشکارسازی ترافیکی، مرمت ایستگاه‌های حمل و نقل عمومی، خط‌کشی عابر پیاده و نصب موانع فیزیکی نرده را از دیگر این اقدامات عنوان کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha