۳۰ مهر ۱۴۰۳، ۱۶:۴۵
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 85634964
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تاکید مقام ارشد پارلمان اوکراین بر کمبود تسلیحات و نیروی انسانی در میدان جنگ

تهران-ایرنا- معاون اول پارلمان اوکراین طی مصاحبه‌ای گفت که کشورش با کمبود شدید نیروهای نظامی و همچنین مهمات و سلاح در میدان جنگ مواجه است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از یورونیوز، «الکساندر کورنینکو» گفت که کشورش هرچند سعی می‌کند از زنان نیز برای اضافه کردن پرسنل نظامی بهره بگیرد ولی همچنان با کمبود سلاح روبه‌رو است.

وی افزود: اوکراین در حال ورود به مرحله خطرناک جدیدی است و نوسان در تامین سلاح این کشور از سوی متحدان غربی عواقب مخربی خواهد داشت.

کورنینکو گفت: غرب نه تنها در صدور مجوز سلاح‌های دوربرد دچار تردید است بلکه در تامین مهمات نیز مشکلاتی برای ارتش اوکراین ایجاد می‌کنند چون در صورت کمبود مهمات تلفات جانی متوجه کی‌یف می‌شود.

وی گفت که کشورش فعالانه در حال بسیج نیروهای نظامی جدید از میان مردان و زنان اوکراینی است زیرا ارتش این کشور در طول سال‌های گذشته خسارات جانی بسیاری متحمل شده‌اند.

این مقام اوکراینی از تصویب قوانین جدیدی برای ثبت نام از شهروندان این کشور در سایر کشورهای اروپایی برای حضور در ارتش خبر داد و گفت: مردان بدون مدارک ثبت نام نظامی ممکن است با محدودیت‌های خدمات روادید برای سفر به خارج روبه‌رو شوند.

به گزارش ایرنا، اوکراین همزمان با تداوم تقویت نیروهای روسیه در شرق این کشور، برای رفع کاستی هایش در جنگ دست به دامان جمعیت زندانی شده است. گزارش شده است که بیش از ۳ هزار زندانی به صورت مشروط آزاد شده و به واحدهای نظامی این کشور جذب شده اند.

گاردین به نقل از اولنا ویسوتسکا معاون وزیر دادگستری اوکراین نوشت: پارلمان اوکراین ماه گذشته طرح جنجالی بسیج نیروها را تصویب کرد و اقدام اوکراین در جذب زندانیان به دنبال تصویب چنین طرحی انجام شده است.

یک عضو تیپ حمله اوکراین که از افراد داوطلب جنگ تشکیل شده، در بازدید از یک روستا در جنوب شرق اوکراین گفت: به چندین محکوم در حبس برای آزادی به شرط بازگشت به خدمت نظامی پیشنهادهایی شده است.

اوکراین از ارائه جزییات درباره طرح اعزام نیروها یا تلفات جنگ خودداری می کند، اما فرماندهان خط مقدم جنگ دراین کشور علنا تصدیق می کنند که با کمبود جدی نیرو مواجه هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha