۳۰ مهر ۱۴۰۳، ۱۸:۰۵
کد خبرنگار: 1794
کد خبر: 85635024
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

مدیریت بحران زنجان نسبت به مخاطرات هواشناسی هشدار داد

زنجان - ایرنا - مدیریت بحران استان زنجان روز دوشنبه با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به مخاطرات احتمالی هواشناسی در سطح استان هشدار داد و بر لزوم آمادگی دستگاه‌ها و مدیران تاکید کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از واحد هماهنگی و هشدار اداره کل مدیریت بحران استان زنجان، در این اطلاعیه، آمده است: فرمانداران و روسای ستادهای پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان های استان زنجان درخصوص مخاطره احتمالی هواشناسی آمادگی لازم را داشته باشند.

در این بیانیه آمده است: با توجه‌ به هشدار سطح نارنجی سازمان مدیریت بحران به شماره ۷۴ زمان پیش‌بینی احتمالی مخاطره برای ۳۰ مهر تا دوم آبان‌ماه ۱۴۰۳ صادر شده است.

بیانیه می افزاید: فرمانداران و روسای ستادهای پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان های استان ضمن تشکیل جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان‌ها و اعلام آماده‌باش کامل به اعضای ستاد مذکور، اطلاع‌رسانی اقدامات پیشگیرانه و احتیاطی را انجام دهند.

در ادامه بیانیه تاکید شده است: این اقدامات شامل آمادگی دستگاه‌های اجرایی خدمات‌رسان و امدادی، پایداری شبکه‌های ارتباطی و خدماتی خصوصا در مراکز جمعیتی مناطق مرتفع و برف‌گیر، پرهیز از هرگونه تردد غیرضروری و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، خودداری اکید از اسکان و برپاکردن چادرهای مسافرتی در بستر و حاشیه رودخانه و مسیل‌هاست.

بیانیه می افزاید: همچنین خودداری از فعالیت‌های تفریحی از جمله طبیعت‌گردی و کوه‌نوردی، پرهیز از چرای دام و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها، آب‌روها و دهانه پل‌ها و تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی و آمادگی راهداری، وزارت نیرو و سایر دستگاه‌های اجرایی خدمت‌رسان و امدادی در دستور کار قرار گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha