۳۰ مهر ۱۴۰۳، ۱۹:۰۸
کد خبر: 85635061
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

۱۲ دستگاه استخراج رمز ارز از یک منزل مسکونی در غرب مازندران کشف شد

نوشهر- ایرنا - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق غرب مازندران از کشف و جمع‌آوری ۱۲ دستگاه استخراج رمز ارز دیجیتال غیرمجاز از یک واحد مسکونی در بخش چمستان شهرستان نور خطه غربی این استان خبر داد.

به گزارش دوشنبه شب روابط عمومی این شرکت، مصطفی بابایی اظهارکرد: این دستگاه ها بر اساس بازدیدهای دوره ای گروه های تست و بازرسی انشعاب های برق در قالب گروه های عملیاتی و همچنین گزارش شهروندان مبنی بر استفاده از دستگاه های غیر مجاز استخراج رمز ارز دیجیتال شناسایی و با حکم مراجع قضایی و همکاری نیروی انتظامی جمع آوری و کشف شد.

به گفته این مسوول ، هر یک دستگاه رمز ارز غیرمجاز معادل سه واحد مسکونی برق مصرف می‌کند و برای استخراج یک بیت کوین، معادل مصرف ۴۱۰ واحد مسکونی برق مصرف می شود.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق غرب مازندران گفت : فعالیت دستگاه‌های رمز ارز غیرمجاز، یکی از دلایل ناترازی برق در کشور است و علاوه بر تحمیل ضرر و زیان‌ به زیرساخت ها و منافع ملی، باعث بروز نوسان در شبکه و آسیب جدی به تجهیزات شبکه و لوازم برقی شهروندان می‌شود.

بابایی اظهار کرد: پس از شناسایی دستگاه های غیرمجاز استخراج رمز ارز، میزان انرژی مصرفی و مدت زمان استفاده محاسبه شده و چندین برابر قیمت برق افراد مرتکب چنین تخلفاتی جریمه می شوند.

۱۲ دستگاه استخراج رمز ارز از یک منزل مسکونی در غرب مازندران کشف شد

وی گفت: فرد متخلف هم به دادگاه معرفی و دستگاه ماینر آن ضبط شد.

در اول مرداد ماه امسال هم حدود ۷۰ دستگاه رمز ارز دیجیتال در یک واحد مسکونی شهر چالوس خطه غربی این استان شناسایی ، کشف و ضبط شد.

بابایی به مسئولیت اجتماعی شهروندان اشاره داشت و خاطر نشان کرد: شهروندان مسئولیت پذیر در راستای کمک به کاهش ناترازی برق و اجرای بهتر عدالت اجتماعی، با گزارش ماینرهای غیرمجاز می توانند از طریق آدرس www.tavanir.org.ir/samaat به ازای هر دستگاه ماینر روشن غیر مجاز یک میلیون تومان و تا سقف ۲۵ میلیون تومان پاداش دریافت کنند.

به گزارش ایرنا، شرکت توزیع برق غرب مازندران به بیش از ۷۰۰ هزار مشترک در این منطقه گردشگر پذیر خدمات ارائه می دهد. این شرکت عهده دار نگهداری، توسعه و اصلاح حدود ۱۴ هزار کیلومتر شبکه در غرب مازندران است.

غرب مازندران بیش از هزار روستا و ۲۲ شهر در قالب دستکم ۸۰۰ هزار نفر جمعیت بومی و ۲ برابر جمعیت متغییر در خود جای داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha