کرملین: ۹۶ درصد از پرداخت‌های متقابل میان ایران و روسیه با ارزهای ملی انجام می‌شود

تهران- ایرنا- سرویس مطبوعاتی کاخ کرملین دوشنبه اعلام کرد که بیش از ۹۶ درصد از پرداخت‌های متقابل میان روسیه و ایران با ارزهای ملی انجام می‌شود.

به گزارش ایرنا به نقل از تاس، سرویس مطبوعاتی کرملین تاکید کرد: سران دو کشور توجه ویژه‌ای به توسعه روابط تجاری و اقتصادی دارند. رشد تجارت متقابل میان دو کشور در سال ۲۰۲۳، به رغم مقداری کاهش، مجموعا بالغ بر چهار میلیارد دلار بوده است.

این نهاد رسانه‌ای همچنین اعلام کرد: رشد تجارت متقابل میان دو کشور از اواخر ماه ژانویه تا ماه اوت امسال ۱۲.۴ درصد بوده که یک رکورد است. سهم ارزهای ملی در پرداخت‌های متقابل بیش از ۹۶ درصد است.

سرویس مطبوعاتی کرملین تاکید کرد که روسیه و ایران در حال اجرای پروژه‌های متقابل بزرگی در حوزه حمل و نقل و انرژی هستند. کریدور بین‌المللی حمل و نقل شمال-جنوب نیز در حال توسعه بوده و روابط ایران و روسیه در حال گسترش است.

این در حالی است که روسیه هفته جاری میزبان سران و مقام‌های بلندپایه گروه بریکس در کازان است و قرار است مسعود پزشکیان و ولادیمیر پوتین رئیسان جمهوری ایران و روسیه روز چهارشنبه دیدار کنند.

یوری اوشاکوف دستیار رئیس جمهور روسیه دوشنبه شب گفت: ولادیمیر پوتین، روز چهارشنبه با مسعود پزشکیان رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران به صورت دوجانبه دیدار و گفت و گو خواهد کرد.

اعلام کرد:‌ نشست اصلی و رسمی سران گروه بریکس روز چهارشنبه دوم آبان‌ماه ۱۴۰۳ با برگزاری نشستی با موضوع «تقویت چندجانبه گرایی برای توسعه و امنیت عادلانه جهانی» برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha