حامیان فلسطین در برلین اظهارات وزیر خارجه آلمان در حمایت از رژیم صهیونیستی را محکوم کردند

تهران- ایرنا- شماری از فعالان حامی فلسطینی در برلین علیه آنالنا بائربوک وزیر خارجه آلمان تظاهرات کرده و اظهارات وی را در توجیه اقدامات نظامی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان به شدت محکوم کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، این تظاهرات روز دوشنبه در مقابل ساختمان وزارت خارجه آلمان برگزار شد.

معترضان خشم خود را نسبت به اظهارات بائربوک اعلام کرده و پرچم فلسطین را در دست گرفته و برای شهدای فلسطینی دعا کردند.

معترضان در اعتراض به حمایت نظامی آلمان از رژیم صهیونیستی شعار می‌دادند: «سلاح‌ها و پول آلمان در سراسر دنیا کشتار به راه انداخته است»، «آزادی برای لبنان» و «آزادی برای فلسطین».

معترضان همچنین شعار دادند: «صهیونیسم یک جنایت است، دست از سر فلسطین بردارید» و «آلمان تامین مالی می‌کند، اسرائیل بمباران می‌کند».

آنها دولت آلمان را به ریاکاری متهم و خاطرنشان کردند، برلین در حالی که کمک‌های محدودی به فلسطینی‌ها ارائه می‌کند همچنان به حمایت نظامی و مالی از رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهد.

یکی از معترضان با ابراز خشم خود به بائربوک گفت: این تروریسم است. آنالنا بائربوک! شلیک به شکم زن باردار دفاع از خود نیست. شمار اسرائیل را با سلاح و پول تغذیه می‌کنید و سپس اندکی کمک به فلسطین و لبنان ارسال می‌کنید تا دستان خودتان را از خون بشوئید. ما این را ریاکاری می‌دانیم. ما نه فراموش می‌کنیم، نه می‌بخشیم.

اظهارات بائربوک وزیر خارجه آلمان در پارلمان فدرال این کشور در مورخ دهم اکتبر (۱۹ مهر ماه) با واکنش‌های شدیدی مواجه شد.

وی مدعی شد: دفاع از خود نه تنها به معنای حمله به تروریست‌ها بلکه نابودی آنهاست. وقتی حماس پشت سر مردم و در مدارس پنهان می‌شود، اماکن غیرنظامی وضعیت خود به عنوان اماکن تحت حفاظت را از دست می‌دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha