۱ آبان ۱۴۰۳، ۵:۰۵
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85635278
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

آمریکا گزارش‌های ادعایی درباره حضور نظامیان کره شمالی در جنگ اوکراین را خطرناک خواند

تهران- ایرنا- «رابرت وود» سفیر آمریکا در سازمان ملل با اشاره به گزارش‌های ادعایی در مورد پیوستن نظامیان کره شمالی به ارتش روسیه برای حضور در جنگ اوکراین گفت که اگر صحت داشته باشد، «خطرناک» است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، وود دوشنبه در شورای امنیت سازمان ملل اظهار کرد: ما گزارش‌ها درباره اینکه کره شمالی نیرو فرستاده و برای اعزام سربازان بیشتر به اوکراین و آماده شدن برای جنگیدن در کنار روسیه را دیدیم.

وی افزود: اگر این گزارش‌های صحت داشته باشد، تحولی خطرناک و بسیار نگران‌کننده و البته بیانگر تعمیق روابط نظامی کره شمالی و روسیه است.

وود تصریح کرد: ما در حال مشاوره با متحدان و شرکای خود در مورد تبعات چنین اقدام عجیبی هستیم.

آژانس اطلاعاتی کره جنوبی جمعه ادعا کرد که کره شمالی یک هزار و ۵۰۰ نیرو به شرق دور روسیه فرستاده و تصمیم گرفته است نیروی گسترده‌ای را برای حمایت از جنگ روسیه به اوکراین اعزام کند.

این نهاد اطلاعاتی برآورد کرد که کره شمالی در مجموع ۱۲ هزار نیرو به اوکراین اعزام خواهد کرد.

ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا دوشنبه گفت که این وزارتخانه «هنوز در موقعیتی نیست که بتواند این گزارش‌ها یا دقت آنها را تایید کند.»

در همین حال، نیکولا د ریویرا نماینده و سفیر دائم فرانسه در سازمان ملل نیز در شوروای امنیت اظهار کرد که اعزام سربازان کره شمالی موجب تنش بیشتر خواهد شد.

وی افزود: حمایت فزاینده پیونگ یانگ از جنگ روسیه بسیار نگران‌کننده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha