۱ آبان ۱۴۰۳، ۸:۰۰
کد خبرنگار: 762
کد خبر: 85635297
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

 رئیس کمیته امداد اسلامشهر: از خدمت به مددجویان استقبال می‌کنیم

اسلامشهر - ایرنا -  رئیس کمیته امدادامام خمینی(ره)اسلامشهر بابیان اینکه ازخدمت به شهروندان و مددجویان استقبال می‌کنیم گفت:درب های کمیته امداد امام‌خمینی (ره) به روی تمام شهروندان بویژه مددجویان باز است و هیچ درب بسته ای در این اداره وجود ندارد.

به گزارش ایرنا، کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان اسلامشهر،با خلاقیت و پشتکاری مثال زدنی، به انجام اموری زیربنایی با هدف ارتقا سطح خدمات خود به مددجویان و نیز بهبود کیفیت زندگی شهروندان پرداخته است.

حسن محمدی مهینی روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت : به تازگی در مراسمی مجموعه ای از جهیزیه ها به خانواده های مددجویان اسلامشهری در ساختمان کمیته اهدا شد.

 رئیس کمیته امداد اسلامشهر: از خدمت به مددجویان استقبال می‌کنیم

وی ادامه داد: در این مراسم ۱۰ ها زوج جوان تحت حمایت کمیته امداد اسلامشهر بس.ی زندگی تازه ای بدرقه شدند.

مهیمنی ابراز امیدواری کرد: با استمرار مراجعه شهروندان و مسئولین به کمیته امداد، اخبار خدمات به مددجویان و حمایت های کمیته از آنها به اطلاع عموم خواهد رسید تا این روند به شناسایی مددجویان نیازمند و خیرین مشتاق جدید بیانجامد.

رئیس کمیته امداد اسلامشهر گفت: در راستای برنامه‌های حمایتی و توانمندسازی، چنانچه مددخواهان کمیته امداد درحوزه های دامپروری، پرورش ماهی و برق خورشیدی متقاضی حمایت باشند واحد اشتغال پاسخگوی سوالات این عزیزان خواهد بود و تسهیلات اشتغالزایی مناسبی نیز تعلق می‌گیرد.

مهینی به طرح اکرام ایتام و محسنین کمیته امداد اشاره کرد و گفت: با هدف ترویج و احیای فرهنگ احسان و نیکوکاری و اکرام ایتام، خیرین و حامیان گرامی می‌توانند با ثبت نام در این طرح خیرخواهانه و واریز ماهیانه به حساب ایتام در این امر خداپسندانه مشارکت کنند.

وی افزود: در موضوع خیریه‌ها، تعداد ٣۴ مرکز نیکوکاری تحت نظر کمیته امداد اسلامشهر فعالیت دارند که خدمات حمایتی از نیازمندان را عهده دار هستند.

حمایت همه جانبه از مددجویان، حاصل تلاش کمیته امداد اسلامشهر

با شنیدن نام کمیته امداد، آنچه که طی سالیان در ذهن اغلب مردم نقش بسته، و به نوعی نماد این اداره تلقی می شود صندوق های صدقه است.عموم مردم بر این باورند که عمده کار کمیته، جمع آوری پول از صندوق های صدقه است.

اما پی بردن به حقیقت و ماهیت فعالیت های کمیته امداد امام خمینی (ره) کار دشواری نیست.کافیست به جای گوش دادن به شایعات بی پایه و اساسی که هدفشان چیزی جز تخریب پایه های فرهنگی و هویتی این سرزمین نیست، به خود زحمت بدهید و به کمیته امداد سری بزنید.

کمیته امداد اسلامشهر؛ نماد وظیفه شناسی و مردم داری

کمیته امداد، در نگاه اول، اداره ای است برای شناسایی افراد نیازمند حمایت و تحت پوشش قرار دادن آنها برای ارائه خدمات مختلف حمایتی.اما این خدمات، بسیار جامع و متنوع تر از هر چیزیست که در ذهن عموم مردم نقش بسته.چندوجهی بودن شناسایی نیازمندان و تائید شرایط آن ها برای تبدیل شدن به مددجوی تحت پوشش کمیته، پیگیری ها، تائیدیه ها و مراتب پیچیده خود را دارد و همین یک بخش، به قدری فراز و نشیب اداری برای نیروهای کمیته دارد که انجام آن به تنهایی، نیازمند صرف تمام انرژی یک اداره باشد اما این روند، تنها یک خدمت ابتدایی و آغازین در کمیته امداد است.

در بخش های مختلف کمیته، نیروهای متخصص و زحمت کشی در حال ارائه خدمات به مددجویان هستند که هرکدام در جایگاه خود، بخش اعظمی از مشکلات خانواده های نیازمند را رفع می نمایند. طبیعتا نیازهای مددجویان به گستردگی تمام نیازهای روزمره زندگی است. از تولد و نگهداری و خوراک و پوشاک تا تحصیل و اشتغال و ازدواج، کمیته امداد به حمایت بی وقفه از مددجویان در تمام مراحل زندگی شان می پردازد و این وظیفه والا، خود به خود موجب آن می شود که نیروهای این اداره، با دل و جان، خدمات رسانی به مددجویان را انجام دهند چرا که تمام مدت، درگیر مشکلات ریز و درشت و آشکار و پنهان زندگی بخشی از شهروندان هستند و چیزی نمی گذرد که مراجعین، تبدیل می شوند به قسمتی جداناپذیر از زندگی و وجود آنها.حاصل قابل انتظار این اتمسفر، تبدیل کمیته امداد به یک مجموعه دلسوز و قلب تپنده شهر برای جاری کردن روح زندگی در رگ خانواده های مددجو شده است .

نوآوری در عرصه خدمت به مردم

کمیته امداد امام خمینی (ره) اسلامشهر، نه تنها در انجام رسالت و وظایف ذاتی خود موفق عمل کرده، که با خلاقیت و پشتکاری مثال زدنی، به انجام اموری زیربنایی می پردازد با هدف ارتقاء سطح خدمات خود به مددجویان و نیز بهبود کیفیت زندگی شهروندان.

شناسایی حامیان نیکوکار و ایجاد لینک های ارتباطی پایدار با آنها جهت حمایت مستمر از مددجویان، دعوت از مسئولین و مدیران شهر و استان با هدف استفاده از ظرفیت های موجود حمایتی، تامین و اعطای اعتبارات و تسهیلات رفاهی جانبی به مددجویان، جذب کمک های مردمی از طریق راه اندازی پویش های عمومی در زمینه های متنوع حمایتی مانند طرح اکرام محسنین برای سرپرستی و حمایت از کودکان بی بضاعت و بی سرپرست، انجام رای زنی و تبادل خدمات میان سازمانی جهت رفع مشکلات مختلف مددجویان در زمینه های گوناگون مانند معافیت از خدمت سربازی، بورسیه های تحصیلی، انواع بیمه، هزینه های درمان، وام های بلاعوض یا بلندمت،انواع خدمات مشاوره ای و آموزش های تخصصی رایگان جهت ورود مددجویان و شهروندان به بازار کار و کسب درآمد مستقل از جمله خدمات متنوعی است که در کمیته امداد امام خمینی (ره) اسلامشهر ارائه می گردد.

شهرستان اسلامشهر در جنوب غرب استان تهران قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha