چراغ جشنواره استانی تئاتر در چهارمحال و بختیاری روشن شد

شهرکرد- ایرنا- تئاتر در چهارمحال و بختیاری یکی از هنرهای ریشه‌دار و با سابقه است که یکی از مهمترین اتفاقات سالانه‌اش برگزاری جشنواره استانی است و از روز سه‌شنبه اول آبانماه چراغ سی و ششم آن با انتخاب دبیر جشنواره روشن شد تا دوباره اهالی این رشته زنده و پویا دور هم جمع شوند.

به گزارش ایرنا، جشنواره استانی تئاتر علاوه بر رو کردن استعدادهای تازه‌کار و جوان در کنار پیشکسوتان و خاک صحنه‌خورده‌ها، فرصتی برای تبادل‌نظر در حوزه تئاتر، بروز رسانی نمایشنامه‌ها و اجراها و بستن بار یک ساله این هنر برای اجراهای عموم است.

با رویکرد جدید در ساختار انجمن‌های نمایش استانها و انتخاب اعضا جدید در چهارمحال و بختیاری شامل ثریا امینیان، محمودرضا حقیقتی، مهدی بخشش، سجاد شیرازی و رضا علوی با رای مجمع برای ۲ سال اکنون چراغ جشنواره برای حضور گروه‌ها در یک رخداد دیگر فراهم شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با تاکید بر لزوم گسترش دامنه فعالیت‌های انجمن هنرهای نمایشی استان در تمامی مناطق مستعد شهرستانی گفت: توجه به امور صنفی هنرمندان حوزه تئاتر و نمایش از دیگر اولویت‌های کاری این انجمن است.

پیام احمدی در نشست اعطای احکام اعضای هیات مدیره انجمن هنرهای نمایشی استان افزود: مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن‌های هنری، بازوان اجرایی و کمک‌کننده هنرمندان به شمار می‌روند و باید برای اعتلای هر چه بهتر رشته‌های هنری، تعاملات و همراهی‌های مؤثری‌تری را شکل دهند.

وی با بیان اینکه توانایی‌ها و ظرفیت‌های استان در حوزه هنرهای نمایشی و تئاتر قابل‌توجه است، تصریح کرد: با این وجود هنوز امکان بهره‌گیری مطلوب از این ظرفیت و توانایی فراهم نشده است.

احمدی به فعالیت‌های مستمر حوزه هنرهای نمایشی و تئاتر در شهرکرد، بروجن و فارسان اشاره کرد و گفت: لازم است این فعالیت‌ها در دیگر شهرستان‌های مستعد استان نیز بسط داده شود و در همراهی با انجمن هنرهای نمایشی به عنوان مرجع تخصصی، تولید آثار با کیفیت و اثربخش در دستور کار قرار گیرد.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به دریافت مشخصات ۳۲ اثر صحنه‌ای و خیابانی در دبیرخانه سی و ششمین جشنواره تئاتر استانی گفت: با نظر شورای سیاست‌گذاری این جشنواره، سید رحیم موسویان دبیری این دوره از جشنواره را بر عهده دارد.

شهرام فرجی افزود: ۲۲ اثر صحنه‌ای و ۱۰ اثر خیابانی از گروه‌های مختلف هنری استان برای حضور در سی و ششمین جشنواره تئاتر استان اعلام آمادگی کردند که این آمار در مقایسه با دوره قبل رشدی ۶۸ درصدی را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه بیشترین آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره متعلق به شهرستان شهرکرد است تصریح کرد: هنرمندان این شهرستان ۱۳ اثر را به دبیرخانه معرفی کرده‌اند که ۱۰ اثر در بخش صحنه‌ای قصد رقابت با دیگر آثار را دارد.

فرجی یادآور شد: شهرستان بروجن با ۱۰ اثر، فارسان با چهار اثر و شهرستان فرخشهر هم با ۲ اثر متقاضی حضور در جشنواره سی و ششم است.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری به ارسال اثر از گروه‌های نمایشی شهرستان‌های بن، اردل و لردگان به دبیرخانه سی و ششمین جشنواره تئاتر استانی اشاره کرد و گفت: هرکدام از این شهرستان‌ها یک اثر را به دبیرخانه معرفی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در نخستین نشست شورای سیاست‌گذاری جشنواره تئاتر استانی، سید رحیم موسویان به عنوان دبیر این دوره از جشنواره معرفی شد، افزود: بنا به شیوه‌نامه برگزاری جشنواره‌های تئاتر استانی در سال ۱۴۰۳، انتخاب و صدور احکام ۲ داور جشنواره بر عهده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است و اداره کل هنرهای نمایشی، سومین داور و ناظر را انتخاب و معرفی خواهد کرد.

فرجی بر همکاری‌های همه‌جانبه مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن نمایشی استان برای برگزاری هر چه بهتر جشنواره تئاتر به عنوان باسابقه‌ترین رویداد فرهنگی و هنری چهارمحال و بختیاری تأکید و تصریح کرد: تلاش آن است که با برگزاری مطلوب این رویداد، بهترین آثار هنری استان برای حضور در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر انتخاب و معرفی شود.

به گزارش ایرنا، براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، سی و ششمین جشنواره تئاتر چهارمحال و بختیاری نیمه دوم آبان امسال در شهرکرد برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha