۱ آبان ۱۴۰۳، ۱۰:۲۵
کد خبرنگار: 1179
کد خبر: 85635420
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح آبرسانی اضطراری به ۲۴ روستاهای هندیجان در حال انجام است

اهواز - ایرنا - مدیرعامل آبفا خوزستان با اشاره به اهمیت طرح جهاد آبرسانی در روستاهای استان گفت: طرح اضطراری آبرسانی به ۲۴ روستای هندیجان از مردادماه امسال شروع شده و عملیات اجرایی آن ادامه دارد.

صابر علیدادی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: در طرح آبرسانی به روستاهای هندیجان، ۱۰ کیلومتر خط انتقال با لوله ۳۵۵ میلی‌متر پلی‌اتیلن تعویض می شود.

وی تصریح کرد: در این عملیات، اصلاح و ترمیم نقاط پراکنده خط انتقال آب شرب از چاه‌های زیدون تا تاسیسات دریهک شهر زهره شهرستان هندیجان با هدف آبرسانی به روستاهای جاده بدر هندیجان انجام می شود.

مدیرعامل آبفای خوزستان مدت زمان اجرای این طرح را ۹ ماه اعلام و اظهار کرد: این طرح از مرداد ماه سال‌جاری آغاز شده و به طور اضطراری در حال اجرا است.

علیدادی اعتبار این پروژه برای تعویض ۱۰ کیلومتر خط انتقال آبرسانی را ۴۱۰ میلیارد ریال عنوان کرد.

بر اساس این گزارش پنج هزار متر مکعب از آب مورد نیاز این روستاها از تاسیسات چم خلف‌عیسی با استفاده از ظرفیت خطوط انتقال آسک و کارون تامین خواهد شد.

بخش عمده‌ای از آب آشامیدنی شهرستان هندیجان از رودخانه زهره تامین می‌شود که با برداشت بیش از اندازه در بالا دست باعث شده تا هندیجان با مشکلات جدی تامین آب شرب روبه‌رو شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha