آبان با برف و باران در آذربایجان‌غربی آغاز شد/تداوم بارندگی ها تا اواخر هفته

مهاباد- ایرنا- رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: سامانه بارشی که با خود بارش باران و برف به همراه دارد، مناطق مختلفی از آذربایجان غربی را فرا گرفته و انتظار می رود این روند تا اواخر هفته جاری در استان ادامه داشته باشد.

اردلان محمدپور روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این سامانه بارشی از اواخر امروز مناطق مختلف استان را با افزایش ابر و وزش باد فرا می گیرد و شدت فعالیت آن در مناطق مرکزی و جنوبی استان بیشتر از مناطق شمالی خواهد بود.

وی اضافه کرد: فعالیت این سامانه تا اواخر هفته جاری به صورت بارش باران و برف در ارتفاعات تداوم خواهد داشت و هواشناسی با توجه به شدت بارش ها، هشدار سطح نارنجی را اعلام کرده است.

رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: در چند روز گذشته کاهش محسوس دمای هوا باعث شده که مردم استان هوای سرد پاییزی را تجربه کنند و طی این مدت میانگین دما در استان به ۱۱ درجه سانتی‌گراد کاهش پیدا کرده است.

وی اظهار کرد: در شبانه‌روز گذشته تکاب با منفی پنج درجه خنک ترین و بوکان و پلدشت با حداکثر دمای ۱۷ درجه سانتی گراد گرم‌ترین شهرهای آذربایجان‌غربی بودند؛ در این مدت دمای هوای مهاباد بین یک و ۱۵ درجه در نوسان بود.

به گزارش ایرنا، طی شبانه روز گذشته بارش های متناوب باران و همچنین بارش برف در برخی از روستاهای مرکز و شمال آذربایجان غربی نیز گزارش شد که به علت نبود ایستگاه هواشناسی در آنها، امکان ثبت این موارد وجود نداشت.

ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه‌اندازی شد و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقا یافت و در طول شبانه روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود.

شهرستان مهاباد علاوه این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای هفت ایستگاه باران سنجی است.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha