۱ آبان ۱۴۰۳، ۱۳:۰۱
کد خبر: 85635773
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افتتاح پنج طرح ورزشی و فرهنگی در اراک

۱ آبان ۱۴۰۳، ۱۳:۰۱
کد خبر: 85635773
افتتاح پنج طرح ورزشی و فرهنگی در اراک

اراک - ایرنا - پنج طرح ورزشی و فرهنگی شهر اراک روز سه‌شنبه به مناسبت هفته فرهنگی این شهر با صرف ۲۰۰ میلیارد ریال افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا، این طرح‌ها شامل ۲ زمین چمن در کوی رضوی و شهرک ابوالفضل، ۲ زمین والیبال و بسکتبال در کوی هجرت و شهرک رضوی و یک فرهنگسرای چندمنظوره در کوی امام علی(ع) است.

شهردار اراک در آیین افتتاح زمین چمن کوی رضوی گفت: اراک شهر تاریخی و مذهبی است و مفاخر و مشاهیر زیادی را در خود پرورانده‌ است.

علیرضا محمودی افزود: جد مقام معظم رهبری و محل تولد بنیان‌گذار جمهوری اسلامی از استان مرکزی و این افتخاری بزرگ است.

وی بیان کرد: بزرگان این استان و شهر اراک کم نیست و باید روز به روز به جامعه بویژه نسل جوان معرفی شود.

شهردار اراک ادامه داد: در راستای محله‌محوری در این شهر گام‌های بلندی برداشته شده و افزایش امکانات به صورت محله‌ای در دستور کار جدی قرار دارد.

محمودی عنوان کرد: انتظار است مردم در حفظ و نگهداری امکانات و تجهیزاتی که در محله‌ها ایجاد شده، تلاش ویژه داشته باشند.

وی گفت: تقسیم عادلانه امکانات و بودجه‌ها در محله‌ها یکی از برنامه‌هایی است که مورد توجه است.

شهردار اراک افزود: مقرر شده از این پس، تمام برنامه‌های شهر اراک با نظر مردم صورت گیرد و در این خصوص تدابیر لازم اندیشیده شده است.

نائب رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک هم در این آیین گفت: توجه به مناطق کم‌برخوردار توسط شهرداری جای تقدیر دارد و این مهم باید روز به روز افزایش یابد.

داود قربانی افزود: طرح‌های مختلفی در راستای افزایش رضایتمندی مردم شهر اراک در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: برای توسعه شهر اراک همه باید پای کار آیند تا هرچه آنچه در شان مردم این منطقه است، رقم خورد.

۲۸ مهرماه تا چهارم آبان‌ماه به عنوان هفته فرهنگی اراک نامگذاری شده و در طول این هفته ۱۵۰ عنوان برنامه تدارک شده است.

به گزارش ایرنا، پس از مرگ محمدشاه قاجار، پسرش ناصرالدین میرزا که شانزده سال داشت به شاهی رسید. وی پس از آن که در تبریز بر تخت نشست، میرزا تقی‌خان امیرنظام را با لشکری آراسته به تهران فرستاد و خود در ۲۱ ذی‌القعده به تهران رسید. ناصرالدین میرزا، پیش از ورود به تهران، امیر نظام را به لقب اتابک اعظم ملقب کرد و او رابه صدر اعظمی خویش برگزید. بعدها صدر اعظم ناصرالدین شاه توسط سلطان قاجار ملقب به امیر کبیر گردید.

امیرکبیر در ۲۸ مهرماه سال ۱۲۲۷ هجری شمسی به صدارت رسید و در طول سه سال و سه ماه در این منصب بود که خدمات شایسته‌ای از خود به یادگار گذاشت. او پس از حدود سه سال و سه ماه صدارت با دسیسه درباریان و به خصوص مهد اولیا مادر ناصرالدین‌شاه از سمت خود برکنار و به کاشان تبعید شد و حدود ۴۰ روز بعد در باغ فین کاشان توسط علی خان حاجب‌الدوله به قتل رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha