رییس هیات ورزش روستایی و عشایری چهارمحال و بختیاری انتخاب شد

شهرکرد- ایرنا- رییس هیات ورزش روستایی، عشایری و بازی‌های بومی و محلی چهارمحال و بختیاری روز سه‌شنبه با حضور سرپرست این فدراسیون در شهرکرد انتخاب شدند.

به گزارش ایرنا، در مجمع انتخابات هیات ورزش روستایی، عشایری و بازی‌های بومی و محلی چهارمحال و بختیاری "بهمن عبدالهی" با کسب ۱۶ رای از مجموع ۲۱ رای به‌ عنوان رییس مجمع انتخاب شد.

اماکن ورزشی در مناطق روستایی و عشایری براساس آمایش سرزمین جانمایی شود

رییس هیات ورزش روستایی و عشایری چهارمحال و بختیاری انتخاب شد

سرپرست فدراسیون ورزش روستایی، عشایری و بازی‌های بومی محلی گفت: اماکن ورزشی در مناطق روستایی و عشایری بر اساس آمایش سرزمین جانمایی و احداث شود.

حسین مطیعی افزود: توسعه اماکن ورزشی در مناطق مختلف باعث توسعه ورزش و شناسایی افراد و استعدادهای ورزشی می‌شود.

به گفته وی، آمایش سرزمینی و اولویت‌بندی نیازهای اصلی استان و شهرستانها باید انجام شود تا براسای نیازهای منطقه اماکن ورزشی احداث شود.

وی گفت: ورزش روستایی عشایری و بازی‌های بومی و محلی دارای فعالیت گسترده و زیادی است و یک حرکت جهادی و همت روسای استانی و شهرستانی را می‌طلبد.

به گفته وی، در راستای توسعه ورزش و اجرای برنامه‌های راهبردی و اثرگذار ، نیازسنجی در بخش ورزش در استان و شهرستان‌ها به صورت علمی و کاربردی صورت گیرد و بر اساس این نیازسنجی طرح‌ها و برنامه اجرایی عملیاتی شوند تا نتیجه لازم و موثر و اثربخش از این طرح‌ها حاصل شود.

بازی‌های بومی محلی برگرفته از فرهنگ کهن ایران اسلامی است

مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری نیز در مجمع انتخاباتی هیات ورزش روستایی، عشایری و بازی‌های بومی محلی با اشاره به نقش روستاییان در جامعه گفت: روستاییان نقش اثرگذار در تولیدات و ایجاد خودکفایی در صنعت محصولات کشاورزی دارند و توجه به ورزش روستاییان و ایجاد شور، نشاط و شادی در بین این قشر تلاشگر یک امر ضروری است.

محمود سلیمی احیاء و توسعه فرهنگ ورزش روستایی، عشایری و بازی های بومی و محلی را مهم برشمرد و افزود: بازی‌های بومی محلی و سنتی برگرفته از فرهنگ کهن ایران اسلامی است و باید مورد توجه قرار گیرد و توسعه فرهنگ بازی های بومی و محلی در بین نسل جوان جایگاه ویژه ای دارد.

وی اظهار داشت : ایجاد نشاط اجتماعی برای داشتن زندگی سالم ضروری است و در راستای توسعه فرهنگ ورزش باید با همدلی، تعامل و هم‌افزایی برنامه‌های راهبردی و موثر در حوزه فرهنگی ورزشی در ۷۸۰ روستای استان اجرایی شود.

به گزارش ایرنا، هم اکنون در استان چهارمحال و بختیاری یک‌هزار و ۷۰۰ورزشکار حرفه‌ای فعالیت دارند.

جمعیت عشایر چهارمحال و بختیاری نزدیک به ۱۲۵ هزار نفر است که این جمعیت با دارا بودن یک میلیون و ۷۰۰ هزار راس دام سبک کوچ بهاره(ییلاق) خود را از سمت مناطق گرمسیر به ویژه استان خوزستان به عنوان یکی از تاریخی‌ترین جابه‌جایی‌ها با قدمت کهن از اردیبهشت آغاز شده و در دشت‌ها و مراتع مستقر می‌شوند و بازگشت آن‌ها به سمت قشلاق نیز همزمان با آغاز فصل پاییز انجام می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha