۱ آبان ۱۴۰۳، ۱۶:۳۲
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 85636102
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هشدار زرد ناپایداری‌ جوی در خراسان جنوبی

۱ آبان ۱۴۰۳، ۱۶:۳۲
کد خبر: 85636102
هشدار زرد ناپایداری‌ جوی در خراسان جنوبی

بیرجند - ایرنا - اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی درباره تقویت ناپایداری‌های جوی از عصر امروز تا پنجم آبان در استان هشدار سطح زرد صادر کرد.

کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از امروز تا پایان هفته جاری به تناوب افزایش ابر و وزش باد نسبتا شدید تا شدید گاهی با گرد و خاک پیش‌ بینی می‌شود.

سمیه لطفی با بیان اینکه روز جمعه بر شدت وزش باد افزوده می‌شود گفت: وزش باد شدید سبب ایجاد گرد و خاک و کاهش میزان دید افقی و کاهش کیفیت هوا خواهد شد.

وی بیان کرد: همچنین از فردا (چهارشنبه) تا جمعه با نفوذ سامانه بارشی به استان رگبار و رعد و برق، در مناطق مستعد برخورد صاعقه و بارش تگرگ قابل پیش بینی است.

کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی افزود: بارش‌ها روز جمعه در پاره‌ای از نقاط شهرستان‌های قاینات، سرایان، طبس، بیرجند و خوسف از شدت بیشتری برخوردار بوده و احتمالا سبب جاری شدن روان آب و آبگرفتگی معابر عمومی خواهد شد.

وی تاکید کرد: با شروع روند کاهشی دما از امروز تا اوایل هفته آینده بطور متوسط ۱۲-۲۸ درجه سلسیوس، وقوع کمینه دما حدود صفر درجه از صبح شنبه در مناطق سردسیر شهرستان‌های قاینات و سربیشه است.

لطفی افزود: احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، جاری شدن روان آب، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا، خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت، لغزندگی جاده‌ها و آسیب به محصولات کشاورزی نیز وجود دارد.

وی توصیه کرد: مردم رفتن و برپا کردن چادرهای مسافرتی در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند و نیز از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع پرهیز شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha