کنگره ۱۵ هزار شهید فارس چهارم تا دهم آبانماه در شیراز برگزار می‌شود

شیراز- ایرنا- فرمانده سپاه فجر استان فارس گفت: دومین کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس چهارم تا دهم آبانماه ۱۴۰۳ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس واقع در شهرک گلستان شیراز برگزار خواهد شد.

به گزارش ایرنا، سردار یدالله بوعلی، سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز افزود: تاکنون و در راستای این کنگره، افزون بر هفت هزار و ۴۰۰ یادواره و بزرگداشت شهدا در سطوح مختلف در سراسر استان برگزار شده است.

وی ادامه داد: در برگزاری این یادواره ها از ظرفیت‌ بخش های مختلف هنری، حوزوی، دانشگاهی و همچنین مدارس استفاده شده است.

او اظهار کرد: اجرای برنامه مختلف در قالب نمایش خیابانی، تئاتر، موسیقی و سرود و همچنین تالیف ۲۵۰ عنوان کتاب و برگزاری پویش کتابخوانی از جمله برنامه ‌هایی است که در راستای این کنگره انجام شده است.

وی افزود: جمع‌آوری ۴۹۶ هزار و ۹۴۶ سند از شهدا، جانبازان و آزادگان، انجام هفت هزار و ۸۱۹ مصاحبه با خانواده شهدا و جانبازان، شناسایی یک‌هزار و ۶۰۰ محتوا با موضوع ایثار و مقاومت و تهیه آلبوم اسناد و عکس‌های شهدا از دیگر برنامه های مرتبط با کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس است.


جهان اسلام نیازمند گسترش تفکر روحیه ایثار و شهادت است
جانشین فرمانده سپاه فجر استان فارس هم گفت: امروز جهان اسلام و محور مقاومت بیش از هر زمان دیگری نیازمند گسترش تفکر روحیه ایثار و شهادت است.

سردار هاشم جمالی افزود: از ویژگی‌های کنگره ۱۵ هزار شهید فارس این است که در اجرا و برگزاری آن تلاش شد که تمام ظرفیت‌های عرصه هنر استفاده شود.

وی ادامه داد: در راستای برگزاری کنگره ۱۵ هزار شهید فارس، طی یک سال گذشته تاکنون در تمام نقاط شهری و روستایی استان شاهد برگزاری هفت هزار و ۴۳۰ اجلاسیه و یادواره شهدا بودیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha