۵۰۰ کارگزار در سرشماری کشاورزی گلستان دخیل هستند

گرگان- ایرنا- رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گلستان با بیان اینکه سرشماری کشاورزی همزمان با سراسر کشور از ۱۲ آبان در استان آغاز می‌شود گفت: ۵۰۰ کارگزار در این رویداد همکاری می‌کنند که ۱۶۸ نفر آنان آمارگیر هستند.

به گزارش ایرنا، علیرضا نورانی عصر سه‌شنبه در نشست خبری، اجرای طرح سرشماری کشاورزی را اقدامی مهم برای پویایی نظام برنامه‌ریزی این بخش دانست و اظهار کرد: در حال حاضر کشور به دنبال استفاده بهینه از پهنه سرزمینی است تا ضمن توازن در عرضه و تقاضا، دستیابی به امنیت غذایی ممکن شود که با توجه به این مهم سرشماری کشاورزی اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی با بیان اینکه دولت با وجود محدودیت‌های اعتباری، به سمت اجرای سرشماری کشاورزی و واکاوی مجدد در این حوزه حرکت کرد، افزود: حوادث اخیر خاورمیانه، اهمیت غذا را دوچندان کرده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گلستان گفت: با توجه به سهم ۲۶ درصدی کشاورزی در اقتصاد گلستان، احصای آمارهای دقیق برای برنامه‌ریزی آینده تاثیر به‌سزایی خواهد داشت بنابراین باید سرشماری عمومی کشاورزی را جدی بگیریم.

نورانی به معضل کم‌آبی و خشکسالی اشاره کرد و یادآور شد: رعایت ملاحظات سرزمینی و تغییرات اقلیمی در حوزه کشاورزی امری ضروری است که سرشماری کشاورزی به این بخش کمک می‌کند.

وی تاکید کرد: بخش کشاورزی معاف از مالیات است و مردم در پاسخگویی به سوالات ماموران سرشماری کشاورزی، نگران دریافت مالیات و یا عوارض شهرداری نباشند.

۵۰۰ عامل اجرایی در سرشماری کشاورزی گلستان دخیل هستند


رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گلستان با بیان اینکه استان افتخار کشاورزی ایران است و در تولید ۱۰ محصول مرتبط با سفره مردم رتبه خوبی دارد، افزود: به منظور حمایت از کشاورزان گلستانی، برای پرداخت به‌موقع مطالبات گندمکاران رایزنی‌های بسیاری با سطح ملی انجام شد.

نورانی پرداخت مطالبات گندمکاران و صدور احکام همسان‌سازی بازنشستگان را از جمله اقدامات خوب دولت دانست که با وجود بار مالی زیاد عملیاتی شده است‌.

وی در خصوص آخرین وضعیت پرداخت مطالبات کلزاکاران گلستان اظهار داشت: براساس طرح وزارت جهاد کشاورزی قرار بود از همان ابتدا بخش خصوصی، خرید تضمینی کلزا را بر عهده بگیرد که پس از ورود بخش غیردولتی، انتخاب شرکت‌ها برای خرید کلزا بر عهده استان‌ها نبود.

به گفته وی شرکت خریدار کلزای کشاورزان گلستان نتوانست به تعهدات خود عمل کند و همین مساله پرداخت مطالبات کلزاکاران استان را به تعویق انداخت.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گلستان اضافه کرد: استاندار و مجمع نمایندگان گلستان، چندین مرحله در راستای حل مشکل کلزاکاران با وزیر جهاد کشاورزی رایزنی داشتند و در نهایت تعاون روستایی وارد عمل شد تا بخشی از مشکلات آنان را حل کند.

نورانی در ادامه به طرح نشان‌دار کردن مالیات اشاره کرد و توضیح داد: در راستای اجرای این طرح، هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال مالیات نشان‌دار در گلستان وصول شد که تکمیل ۴۴ طرح نیمه‌تمام را به دنبال داشته است.

وی با بیان اینکه شاکله برنامه هفتم توسعه به رفع ناترازی‌ و بخش‌های اصلی کشور اختصاص یافته است، تصریح کرد: کشور برای پیاده‌سازی برنامه هفتم توسعه به همدلی نیاز دارد تا در سایه اتحاد، وفاق و دوستی عملیاتی شود.

وی متذکر شد: با وجود آنکه تحریم‌ها در ۲ دهه اخیر اثرگذاری منفی در پیشرفت کشور داشت اما اقدامات خوبی در گلستان انجام شده و کارکرد نظام اجرایی استان در توزیع امکانات و عدالت در زیرساخت‌ها قابل‌تحسین است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گلستان به آخرین وضعیت طرح مولدسازی در استان اشاره کرد و گفت:‌ سال گذشته در موضوع مولدسازی، تعهدی به آن شکل برای استان‌ها در نظر گرفته نشد و مقدمات کار تهیه سند مالکیت بود از طرفی مولدسازی صرفا فروش اموال نیست چراکه فروش، یکی از ۱۲ روشی است که می‌توان در این طرح از آن استفاده کرد.

نورانی افزود: اموال بزرگی که در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار داشت اما سند مالکیت نداشت در طرح مولدسازی صاحب سند تک‌برگ به نام دولت جمهوری اسلامی شد که این اقدام از مواهب طرح مولدسازی بوده و به اجرای هر چه بهتر این طرح، سرعت بخشیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha