۱ آبان ۱۴۰۳، ۱۸:۵۸
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 85636243
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار: زیرساخت عمرانی شهرهای البرز با محوریت محلات کم برخوردار ارتقا یابد

کرج - ایرنا - استاندار البرز گفت: شهرداران استان بر روی ارتقای زیرساخت های عمرانی شهرها با محوریت محله های کمتربرخوردار، متمرکز شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا،《 مجتبی عبداللهی》سه شنبه شب در نشست ستاد پیشگیری و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان البرز افزود: با توجه به اینکه نظام مسایل استان در قالب یک سند تهیه و تدوین شده باید مدیران با شناسایی موضوعات حوزه خود، برنامه ریزی و اقدام کنند.

وی بیان کرد: تاب آوری شهرها در بحران ها باید افزایش یابد که هدایت آب های سطحی، ایجاد حوضچه های ذخیره و تصفیه خانه های محلی با قابلیت بازچرخانی آب از جمله این اقدامات است.

عبداللهی گفت: ساخت سوله های چند منظوره ورزشی در محله ها علاوه بر تقویت سرانه های این بخش و ایجاد بسترهای نشاط و شادابی مردم، در مواقع بحران نیز بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

وی افزود: گروه های دوام در تمام محله های استان تشکیل شود و برای مواقع بحران با آموزش و اطلاعات دقیق از محله، آماده باشند.

نقاط حادثه خیز استان البرز شناسایی شود

استاندار البرز تاکید کرد: باید با توجه به فصول سرد سال و احتمال وقایع و حوادث طبیعی همچون سیلاب و زلزله، نقاط حادثه خیز استان شناسایی و برای مدیریت مخاطرات برنامه ریزی شود.

عبداللهی ادامه داد: اگر مخاطرات و نقاط حادثه خیز استان بدرستی شناسایی شوند و پیش بینی لازم برای رفع آنها صورت گیرد در حوادث احتمالی با خسارات کمتری مواجه خواهیم شد.

وی با اشاره به روند فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی البرز گفت: فعالان اقتصادی استان دلسوزانه و جهادی در حال فعالیت هستند از این رو باید با مدیریت درست در بخش های خدماتی، نهایت تلاش خود را برای تامین آب، برق و گاز واحدهای آنها داشته باشیم تا در مواقع خاص، از این امکانات محروم نباشند.

وی افزود: پیش بینی سوخت جایگزین با توجه به برودت هوا و با هدف مدیریت مصرف سوخت باید از هم اکنون صورت گیرد همچنین تامین سوخت دوم و جایگزین برای بیمارستان ها ضرورت دارد و باید در این خصوص تدابیر لازم اتخاذ شود.

استاندار البرز با تاکید بر تهیه سناریوی بحران برای انواع حوادث تهیه شود بیان کرد: برگزاری رزمایش های مختلف با توجه به احتمال حوادث و بحران ها، آمادگی مدیریت بحران استان را افزایش خواهد داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha