حمدان: اسرائیل در حال جنایت سازمان یافته علیه غیرنظامیان در شمال غزه است

تهران- ایرنا- یکی از مقامات ارشد جنبش حماس با بیان اینکه ارتش رژیم صهیونیستی در حال ارتکاب جنایت سیستماتیک در شمال نوار غزه از جمله هدایت آوارگان به سمت گذرگاه‌های خاص با ادعای امنیت این گذرگاه ها و سپس کشتار آوارگان در آنجا است، گفت که این اقدام به دلیل بی‌توجهی بین‌المللی اعتبار جامعه بین الملل را به خطر انداخته است.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا به نقل از شبکه القدس، اسامه حمدان از رهبران جنبش حماس گفت: رژیم اشغالگر در شمال نوار غزه مرتکب جنایات سازمان یافته علیه غیرنظامیان می‌شود و اشغالگران از ورود کمک و سوخت برای تحت فشار قرار دادن مردم ما در منطقه و مجبور کردن آنها به کوچ، ممانعت می‌کنند.

وی افزود: امتناع اشغالگران از پاسخگویی به درخواست کمک رسانی منجر به شهادت و کشته شدن صدها بیمار و مجروح در شمال نوار غزه شده است و گذرگاه‌هایی که به ادعای اشغالگران امن هستند، به تله‌ای برای هدف قرار دادن غیرنظامیان تبدیل شده است.

اسامه حمدان همچنین اعلام کرد: ۷۰۰ فلسطینی طی ۱۸ روز گذشته در جریان عملیات نظامی در شمال غزه به دست اشغالگران شهید شدند؛ رژیم شغالگر آوارگان را به سمت گذرگاه‌های خاصی که به ادعای آن، امن بودند به سمت جنوب نوار غزه هدایت کرد و سپس آنها را در آنجا به شهادت رساند.

وی تاکید کرد: جنایت سکوت جهانی در قبال نسل کشی مایه ننگ بر پیشانی کسانی است که از این جنایات چشم‌پوشی می‌کنند. در پی این اتفاق اعتبار جامعه بین الملل و نهادهای بین المللی آن در منشورهایی که بر اساس آن بنا شده است در خطر است.

ارتش رژیم صهیونیستی ۱۸ روز است که شمال نوار غزه را محاصره کرده و با اجرای سیاست قحطی و گرسنگی دادن همزمان با بمباران منطقه درصدد است تا ساکنان آن را ناگزیر به کوچ از شمال نوار غزه کند.

اشغالگران طی این مدت مرتکب ده‌ها جنایت در مدارس، بیمارستان‌ها و مراکز استقرار آوارگان در شمال نوار غزه شده‌اند و ماحصل آن شهادت و زخمی شدن هزاران فلسطینی بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha