۱ آبان ۱۴۰۳، ۲۱:۱۸
کد خبرنگار: 1022
کد خبر: 85636327
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

سه نمایشگاه تخصصی کشاورزی در گرگان گشایش یافت

۱ آبان ۱۴۰۳، ۲۱:۱۸
کد خبر: 85636327
سه نمایشگاه تخصصی کشاورزی در گرگان گشایش یافت
نمایشگاه تخصصی کشاورزی در گرگان

گرگان - ایرنا - بیست و سومین نمایشگاه تخصصی صنعت دام و طیور، شیلات، آبزیان ، یازدهمین نمایشگاه بذر، کود، سم و نهاده‌های کشاورزی و هفتمین نمایشگاه تخصصی گلخانه، ماشین‌ها و ادوات باغبانی و صنایع وابسته شامگاه سه شنبه شب در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی گلستان در گرگان آغاز به کار کرد.

به گزارش ایرنا، محمد برزعلی رییس سازمان جهادکشاورزی گلستان در آئین گشایش این نمایشگاه ها به جایگاه کشاورزی در توسعه اقتصادی استان اشاره کرد و گفت: استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان برای افزایش بهره‌وری در تولید محصولات بسیار مهم است.

علی کاووسی مدیرکل دامپزشکی گلستان نیز از آمادگی این اداره کل برای جذب سرمایه‌گذاران جدید در حوزه ایجاد کشتارگاه صنعتی و تولید واکسن مقابله با بیماری های حوزه دام خبر داد و اظهار داشت: این اداره کل علاوه بر تولید روزانه هزار تن گوشت مرغ و ارسال به ۱۶ کشور، سال قبل یک میلیارد و ۱۷۰ میلیون دز واکسن برای مقابله با بیماری‌ها در پرورش دام و طیور استفاده کرده است.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان هم گفت: گلستان با راه‌اندازی منطقه آزاد تجاری و ساخت راه آهن اینچه برون به شاهرود و توجه بیشتر به اقتصاد درون محور منطقه، می‌تواند جزو استان‌های پیشرو در توسعه‌ اقتصادی کشور باشد.

امیر یوسفی افزود: اتاق بازرگانی گرگان در بخش کشاورزی استان گلستان آماده هرگونه همکاری و اقدامات توسعه ای است.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی گلستان نیز بیان کرد: ۵۴ مشارکت کننده از هشت استان کشور شامل گلستان، تهران، مازندران، خراسان شمالی، فارس، البرز، آذربایجان شرقی و یزد در این نمایشگاه حضور دارند.

مهرداد یزدی افزود: آخرین دستاوردهای حوزه دام و طیور، بذر، کود و نهاده‌های کشاوزی، تولید و توزیع سموم آفت کش و سموم بیولوژیک، تولید کیسه های پلی پروپیلن، تولید انواع کمپرسور هوا و تجهیزات جانبی هوای فشرده، تولیدات لوازم و تجهیزات مرغداری و گلخانه‌ای، تولید کننده پدهای سلولزی صنعتی، دیزل ژنراتور و لوازم صنعتی، آزمایشگاه دامپزشکی، داروهای دامی، باسکول و سیستم‌های هوشمند توزین، زنجیره‌های تولید گوشت مرغ، تولید خوراک دام و طیور و آبزیان، داروها و مکمل‌های غذایی، شیلات، پرورش آبزیان گرم آبی و سرد آبی، چاپ و بسته بندی، تولید ورق ژئوممبران و تصفیه آب مطابق با راهبردهای تبیین شده این حوزه از صنعت کشور در این رویداد به نمایش گذاشته شده است.

نمایشگاه دایمی بین المللی استان گلستان در کیلومتر پنج جاده گرگان – آق قلا قرار دارد.

استان گلستان با ۲۰ هزار کیلومتر مربع وسعت، طبق سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت دارد و اقتصاد اصلی آن بر پایه کشاورزی استوار است.

سالانه ۶۶۷ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی گلستان به زیر کشت محصولات مختلف به ویژه غلات و دانه‌های روغنی می رود که حاصل آن کسب ۱۵ رتبه برتر کشوری در تولید اقلام مختلف است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha