بنا بر نتایج یک نظرسنجی: اکثر لهستانی‌ها به توانایی دفاعی ارتش این کشور بدبین هستند

تهران- ایرنا- بر اساس نتایج نظرسنجی انجام شده توسط یک موسسه تحقیقاتی، اکثر مردم لهستان به توانایی دفاعی ارتش این کشور بدبین هستند و معتقدند نیروهای نظامی آنها در صورت تهاجم یک کشور خارجی قادر به دفاع از لهستان نیستند.

به گزارش سه‌شنبه شب ایرنا به نقل از راشا تودی، در این نظرسنجی که توسط موسسه تحقیقاتی اس دبلیو لهستان انجام شد از شرکت‌کنندگان پرسیده شده بود که آیا به نظر آنها ارتش این کشور در حال حاضر آمادگی دفاع از لهستان در برابر تهاجم یک کشور خارجی را دارد یا خیر که نتایج این نظرسنجی مشخص کرد تنها کمتر از ۲۸ درصد از شرکت‌کنندگان به این پرسش پاسخ مثبت دادند در حالی که ۵۵ درصد آنها به این پرسش پاسخ منفی دادند و ۱۷ درصد آنها نیز اعلام کردند که درباره پاسخ به این پرسش مطمئن نیستند یا نظری در این مورد ندارند.

به نوشته راشا تودی، این در حالی است که ویسلاو کوکولا رئیس ستاد کل ارتش لهستان در ماه جولای اعلام کرده بود که ارتش این کشور بیش از ۲۰۰ هزار نیروی نظامی دارد و با اینکه در حال حاضر لهستان بعد از آمریکا و ترکیه سومین ارتش بزرگ را در میان اعضای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در اختیار دارد اما قصد دارد تعداد نیروهای نظامی خود را به ۳۰۰ هزار نفر افزایش دهد.

ورشو در پنج سال گذشته سالانه هزینه‌های نظامی خود را افزایش داده و از بودجه دفاعی کمتر از ۲ درصد تولید ناخالص داخلی در سال ۲۰۱۹ به بودجه دفاعی بیش از ۴ درصد در سال جاری میلادی (۲۰۲۴) رسیده است.

این در حالی است که دونالد تاسک نخست‌وزیر لهستان پیش تر اعلام کرده بود که بودجه دفاعی این کشور در سال آینده میلادی (۲۰۲۵) باز هم افزایش خواهد یافت.

در همین حال لهستان برنامه بلندپروازانه نوسازی نظامی ارتش خود را با خرید سامانه‌های موشکی هیمارس، جنگنده‌های اف- ۳۵ و تانک‌های آبرامز آغاز کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha