وزیر فرهنگ: مفاهیم عمیقی در فیلم کوتاه وجود دارد/سینمای ایران انزواناپذیر است

تهران - ایرنا - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه سینمای ایران را نمی‌توانند منزوی کنند، گفت: جشنواره فیلم کوتاه مهم است زیرا مفاهیم بلند و عمیق را باید در قالب فیلم کوتاه جای داد.

به گزارش خبرنگار سینمایی ایرنا، سیدعباس صالحی سه شنبه شب یکم آبان ۱۴۰۳ در حاشیه بازدید از بخش‌های مختلف چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران افزود: به نظرم این جشنواره مهم است زیرا مفاهیم بلند و عمیق را اتفاقا باید در قالب فیلم کوتاه جای داد. برگزاری چهل و یکمین جشنواره درخور و جالب توجه است زیرا همه رویدادهای ما از این قدمت برخوردار نیستند.

سینمای ایران را نمی توانند منزوی کنند
وی گفت:‌ امسال حدود ۱۴ هزار اثر از ۱۵۱ کشور متقاضی حضور در دوره چهل و یکم جشنواره بودند آن هم در شرایطی که ایران شرایط خاصی در فضای منطقه‌ای و جهانی دارد اما با این حال ۱۵۱ کشور از اقصی نقاط جهان به این جشنواره اثر را فرستادند و این نشان دهنده جایگاه سینمای ایران است.

صالحی ادامه داد: سینمای ایران جایگاهی دارد که علی‌رغم همه اقداماتی که علیه کشور صورت می‌گیرد، باز هم نمی‌توانند سینمای ایران را منزوی کنند. فیلم هایی که در جشنواره‌های بزرگ جهان بودند بار دیگر به این جشنواره فرستاده شدند، شرایط اسکار هم برای این جشنواره تمدید شد و اینها اتفاقات مهمی است.

چهل ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذر پندار از ۲۷ مهر آغاز شد و ساعت ۱۸ روز چهارشنبه دوم آبان ماه در مرکز همایش های برج میلاد تهران با معرفی برگزیدگان پایان می‌ یابد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha