۲ آبان ۱۴۰۳، ۹:۳۹
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85636514
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

افزون بر چهار همت از مطالبات گندمکاران کردستان پرداخت شد

سنندج- ایرنا- نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان از پرداخت افزون بر چهار همت ( چهار هزار میلیارد تومان) از مطالبات گندمکاران استان خبر داد و گفت: تاکنون ۷۹ درصد بهای گندم خریداری شده به حساب کشاورزان استان واریز شده است.

جمال صالحی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه از روز گذشته مرحله بعدی پرداخت بهای گندم خریداری شده از کشاورزان استان آغاز شده است، اظهار کرد:از روز سه شنبه یک آبان تا امروز چهارشنبه چهار هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از مطالبات کشاورزان استان پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه امسال بیش از ۲۰ هزار و ۸۳۰ میلیارد تومان گندم مازاد برنیاز از کشاورزان استان خریداری شده است، افزود: تاکنون از این میزان افزون بر ۱۶ هزار میلیارد تومان آن معادل ۷۹ درصد آن پرداخت شده و تنها چهار هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان معادل ۲۱ درصد آن باقی مانده است که به زودی این مبلغ هم به حساب کشاورزان واریز می شود.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان ادامه داد: بیش از ۹۵ میلیارد و ۸۷۸ میلیون تومان به گندمکاران شهرستان بانه، ۳۰ میلیارد و ۶۹۹ میلیون تومان به حساب کشاورزان شهرستان سروآباد، بیش از ۳۶۸ میلیارد تومان به گندمکاران شهرستان سنندج،افزون بر ۷۶ میلیارد و ۵۸۵ میلیون تومان به حساب کشاورزان مریوانی و ۷۹۶ میلیارد تومان به حساب گندمکاران شهرستان کامیاران از روز گذشته تاکنون پرداخت شده است.

بیشتر بخوانید:

میزان سطح زیرکشت گندم در استان کردستان در سال زارعی ۱۴۰۲- ۱۴۰۳؛ ۶۲۶ هزار هکتار است که از این میزان ۵۸۸ هزار هکتار آن دیم و ۴۱ هزار هکتار آن آبی است.

۸۷ مرکز برای خرید تضمینی گندم دراین سال زراعی درکردستان در نظر گرفته شده بود؛ امسال یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندم از مزارع استان برداشت و از این میزان هم بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن آن تحویل مراکز خرید تضمینی گندم داده شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha