مدیرکل آموزش وپرورش فارس: تربیت تک‌بعدی به دانش‌آموزان تیزهوش ضربه می‌زند

شیراز - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: توجه تنها به بعد علمی دانش‌آموزان مدارس سمپاد و غفلت از دیگر ابعاد تربیتی، آنها را دچار آسیب می‌کند.

یه گزارش ایرنا، فرشید قاسمی روز دوشنبه در گردهمایی مدیران مدارس استعدادهای درخشان فارس اظهار کرد: براساس سند تحول بنیادین قرار است دانش‌آموزان در ۶ ساحت تربیت شوند که یکی از آنها ساحت علمی و فناورانه است.

وی افزود: مدیران مدارس تیزهوشان فارس بکوشند تربیت تمام ساحتی دانش آموزان این مدارس را در دستور کار خود قرار دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس ادامه داد: در این مسیرمطالعه مستمر، بهره مندی از فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی می‌تواند در موفقیت یک مدیر مدرسه تیزهوشان موثر باشد.

قاسمی بیان کرد: بهره‌مندی از روش‌های علمی در درونی کردن ارزش‌ها اهمیت بالایی دارد و چنان که به غذای جسم اهمیت می‌دهیم باید به نیازهای معنوی و روحی دانش‌آموزان نیز توجه شود.

محمدمهدی متحدزاده، معاون آموزش و پرورش فارس نیز در این گردهمایی گفت: انتظار می‌رود دانش آموزان مدارس سمپاد در همه عرصه‌های علمی، فرهنگی، هنری، ورزشی و همه جشنواره‌ها از برگزیدگان باشند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش فارس در ادامه گفت: ابتدا باید دانش‌آموزان هویت یابی و سپس هدایت تحصیلی شوند.
علیرضا شجاعی‌پور ادامه داد: در امتحانات نهایی امسال شاهد رشد نمره های دانش آموزان سمپاد بودیم و پیشنهاد می‌شود برای تشریح و تبیین اهمیت سوابق تحصیلی در کنکور، یکی از موضوعات کلاس‌های آموزش خانواده مدارس، سوابق تحصیلی باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha