فراخوان استقرار در ناحیه نوآوری علم و صنعت

تهران- ایرنا- پارک علم و فناوری دانشگاه علم و صنعت ایران با هدف حمایت از استارتاپ‌ها، واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در ناحیه نوآوری علم و صنعت، فراخوان صادر کرد.

به گزارش گروه علمی ایرنا از وزارت علوم، رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: ناحیه نوآوری محدوده‌ای است، که برای جذب افراد کارآفرین با استعداد، مشاغل دانش‌بنیان و سرمایه‌گذاری‌ها طراحی شده ‌است که با توسعه و ترکیب مجموعه‌ای از دارایی‌های زیربنایی، نهادی، علمی، فناوری، آموزشی و اجتماعی آن‌ها به همراه ارائه خدمات با ارزش افزوده، می‌توان به نتایجی همچون توسعه اقتصادی و رفاه پایدار برای جامعه رسید.

سید مجید اسماعیل‌زاده افزود: یک ناحیه نوآور باید در منطقه‌ای باشد که امکان دسترسی به فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را تسهیل کرده و امکان تجمع سرمایه‌های خرد و کلان را برای نزدیک کردن فاصله ارائه‌ ایده تا تولید محصول نهایی داشته باشد.

وی اظهار داشت: فرآیند اخذ مجوز فعالیت پارک علم و فناوری دانشگاه در نواحی اطراف پردیس اصلی دانشگاه انجام شده است.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه علم و صنعت ایران هدف از راه‌اندازی ناحیه نوآوری را استقرار فعالیت و رشد شرکت‌های دانش‌بنیان، استارتاپ‌ها، واحدهای فناور و نوآور پارک علم و فناوری، صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر، کلینیک‌های صنعتی، مراکز نوآوری، شتاب‌دهنده‌ها و مراکز کارآفرینی و اشتغال‌زایی دانست.

وی مواردی همچون ارتقای اقتصاد شهری، جذب استعدادها و کارآفرینان، تحریک و تسهیل نوآوری باز، ریسک‌زدایی و تسهیل راه‌اندازی کسب وکارهای نوآورانه، بین‌المللی‌سازی بازیگران، مکان‌سازی با هدف توسعه نوآوری و تأمین مالی استارتاپ‌ها و کسب وکارهای نوپا را ازجمله کارکردهای ناحیه نوآوری برشمرد.

اسماعیل‌زاده در پایان از استارتاپ‌ها، واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان متقاضی استقرار در ناحیه نوآوری علم و صنعت دعوت کرد با مراجعه به سامانه استقرار پارک علم و فناوری به نشانی http://stpark.iust.ac.ir نسبت به ارسال تقاضای خود اقدام کنند و از مزایای استقرار در پارک علم و فناوری دانشگاه علم و صنعت ایران بهره‌مند شوند.

فراخوان استقرار در ناحیه نوآوری علم و صنعت

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha