۲ آبان ۱۴۰۳، ۱۲:۲۷
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 85636724
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار کردستان: دستگاه‌های اجرایی توان دفاعی در فضای سایبری را ارتقا دهند

سنندج- ایرنا- استاندار کردستان با توجه به اقتضائات روز و تهدیدات دشمن بر لزوم ارتقا توان دفاعی کشورمان در فضای سایبری و مجازی، تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آرش زره‌تن لهونی روز چهارشنبه در نشست تبینی تحت عنوان "دنیای نا امن سایبری و نفوذ صهیونیسم بین الملل در ابزارهای نوین ارتباطی" در سنندج، از دستگاه‌های اجرایی استان خواست در راستای ارتقا امنیت فضای مجازی در برابر تهدیدات دشمن اقدامات لازم را انجام دهند.

وی افزود: تهدیدات نوظهوری در دنیا در حال گسترش است و در دنیای امروز، استفاده کشورها از ابزار سنگین تغییر کرده و به سمت بهره گیری از تکنولوژی و سایبری سوق یافته است.

استاندار کردستان یکی از راهبردهای مهم در عرصه سایبری را دفاع ملی و همه جانبه مورد تاکید رهبری دانست و ادامه داد: دفاع قوی مستلزم شناخت دشمن بوده و یکی از لازمه های آن، اشراف بر عرصه های تولید تهدیدات است.

لهونی با بیان اینکه تغییر راهبرد مقابله از سخت افزار به نرم افزار اهمیت ویژه ای دارد گفت: همه ما در زمینه امنیت سایبری ملی وظیفه داریم و سهم قابل توجهی از این وظیفه بزرگ بر عهده دستگاه ها و رسانه هاست.

وی تاکید کرد: رژیم صهیونیستی با اختصاص بودجه های کلان، توان زیادی را برای افزایش قابلیت های سایبری گذاشته است، بنابراین باید مراقب تهدیدهای دشمن بود.

استاندار کردستان گفت: رژیم صهیونیستی، ترور و کشتار بی رحمانه را به اوج خود رسانده و فقط جمهوری اسلامی و محور مقاومت نیست که در مقابل این جنایات ایستاده است، بلکه وجدان عمومی مردم جهان بیدار شده و شاهد واکنش‌های گسترده در دنیا هستیم.

لهونی خواستار ورود جدی سازمان‌های بین المللی در موضوع فلسطین و لبنان و ممانعت از کشتار بیشتر مردم بی گناه شد.

لزوم آموزش خطرات فضای مجازی به دانش‌آموزان

مشاور عالی شورای فضای مجازی کشور هم در این نشست با بیان اینکه دنیای سایبر به سمت ناامنی در حال حرکت است، ادامه داد: حدود ۳۰ نفر در جریان انفجار پیجرها توسط رژیم صهیونیستی در لبنان شهید و چندین نفر مجروح شدند که بیانگر آلوده بودن این فضا است.

حجت‌الاسلام محسن انبیایی با بیان اینکه امروز با جنگ شناختی مواجه هستیم و رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما باید در این زمینه مردم را آگاه کنند، افزود: هدف دشمن ایجاد اختلال محاسباتی در مردم اخلال در قدرت تصمیم گیری سریع مسئولان است.

وی استقلال سایبری، آموزش خطرات فضای مجازی به دانش آموزان و توجه به پدافندغیرعامل را از راهکارهای کوتاه مدت برای مقابله با نفوذ دشمن در فضای مجازی است.

موضوع غزه و مقاومت به مسئله برای مردم تبدیل شود

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان هم گفت: رسانه ملی در بحث تبیین و تهیج عملکرد موفق و برخی حوزه ها فعالیت درخشانی داشته است.

علی مرادی ادامه داد: امروز مسئله اصلی جهان اسلام، غزه و فلسطین است و اولین گام باید تبدیل این موضوع به مسئله برای مردم باشد.

وی یادآور شد: در سه روز اول شهادت سیدحسن نصرالله، واکنش به این شهادت در توییتر ۶۳ هزار توییت و در جبهه مقابل، ۲ میلیون و ۱۰۰ مورد بود و این رقم در تلگرام ۱۰۰ هزار و در رسانه های معاند، ۱۶ میلیون بود که نشان می دهد موضوع مقاومت برای مردم کشورمان هنوز به مسئله تبدیل نشده است.

مردم غزه یاری می خواهند

یکی از اهالی غزه هم با بیان اینکه عملیات طوفان الاقصی ابهت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد، افزود: بعد از این عملیات، شاهد وحشی گری بدون وقفه رژیم صهیونیستی از جمله کشتار مردم بی گناه و زنان و کودکان بودیم.

مهدی صالح ادامه داد: مردم غزه تمام قد در برابر رژیم صهیونیستی ایستاده اند و بصیرتی خاص در بین مردم وجود دارد، ضمن اینکه این جنایات رژیم صهیونیستی، باعث جلب حمایت آزادی خواهان جهان شد.

وی تاکید کرد: مردم غزه از جامعه اسلامی نصرت و یاری می خواهند و اینکه اذهان عمومی نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی و هدف دشمن، آگاه شود.

در پایان این نشست، تفاهمنامه خواهرخواندگی غزه و سنندج امضا شد.

همچنین در این نشست کلید سنندج به "مهدی صالح" اعطا شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha