بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری برای تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری ۳۰۰ میلیارد ریال پرداخت کرد

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری از تسویه بدهی‌های این نهاد در خصوص تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری در استان تا پایان سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: برای این منظور ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار به مراکز طرف قرارداد پرداخت شده است.

علیرضا اصغرزاده روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در اردیبهشت سال ۱۴۰۱ آین‌نامه اجرایی قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری و تعدیل کارانه پرستاری توسط هیات وزیران تصویب و به سازمان‌های بیمه‌گر ابلاغ شد.

وی ادامه داد: همچنین در سال گذشته خدمات پرستاری با رشد ۲۸ درصدی از ۱۷ کد خدمت به ۲۷ کدخدمت افزایش یافت و این مهم نیز در حال حاضر در استان در حال اجراست.

مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: برهمین اساس سازمان بیمه سلامت برای بهره‌مندی و رضایت پرستاران که در سطح بیمارستان‌های استان به مردم خدمت‌ می‌کنند تعرفه‌ای در نظر گرفته و با تلاش‌های انجام شده بدهی‌های استان تا پایان سال ۱۴۰۲ تسویه شده است.

اصغرزاده با بیان اینکه پرداخت مطالبات موسسات طرف قرارداد بیمه سلامت استان به روز است، اظهار داشت: با توجه به افزایش تعهدات بیمه سلامت طی سال‌های اخیر، هزینه‌های زیادی بر این سازمان وارد شده اما در قبال آن پرداختی از جیب مردم افزایشی نداشته است.

به گزارش ایرنا، از حدود جمعیت یک میلیون نفری چهارمحال و بختیاری ۶۲۰ هزار نفر زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند که از این تعداد ۴۶۱ هزار نفر در صندوق روستاییان، ۷۷ هزار نفر در صندوق کارکنان دولت، ۵۹ هزار نفر در صندوق بیمه ایرانیان و ۲۲ هزار نفر نیز در صندوق سایر اقشار عضو هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha