یادمان تنها شهید گمنام شهرک‌های صنعتی کشور در شهرکرد بهره‌برداری شد

شهرکرد- ایرنا- یادمان تنها شهید گمنام شهرک‌های صنعتی کشور روز چهارشنبه با حضور جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور در شهرک صنعتی شهرکرد رونمایی و بهره‌برداری شد.

به گزارش ایرنا، جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور در این آیین گفت: یکی از رسالت‌های مهم این نهاد بنا بر فرموده رهبر معظم انقلاب، معرفی بیش از پیش دفاع مقدس به نسل‌های جوان و نوجوان است و در این میان تلاش می‌شود با اقداماتی نظیر ایجاد یادمان و بازخوانی خاطرات پیشکسوتان دفاع مقدس آن دوران طلایی را تبیین کرد.

امیر سرتیپ نبی سهرابی افزود: باید برای نسل‌های جدید به خوبی تبیین کرد که رزمندگان کشور چگونه در هشت سال دفاع مقدس از کیان اسلام و کشور دفاع کردند و اجازه ندادند یک وجب از خاک کشور به دست دشمن بیفتد.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت حضور شهدای گمنام در نقاط مختلف کشور تصریح کرد: پیکر مطهر شهدای گمنام در هر نقطه‌ای از کشور که به خاک سپرده شود نویدبخش معنویت برای مردم آن منطقه است و می‌تواند به مرکز فرهنگی مهمی تبدیل شود.

جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور یادآور شد: شهدای گمنام رسالت قدرت نرم کشور را بر عهده دارند و پیام‌رسان ارزش‌های دفاع مقدس هستند.

سهرابی از تشییع پیکر تعدادی شهدای گمنام در کشور همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) خبر داد و گفت: برای هر استانی که در این خصوص تقاضا داده است از جمله استان چهارمحال و بختیاری شهید گمنام اختصاص داده می شود.

وی یادآور شد: تاکنون بیش از ۲ هزار یادمان شهید گمنام در کشور ایجاد شده است و تا پایان سال هم تعدادی دیگر احداث می‌شود.

جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور افزود: شهدای گمنام مایه برکت، عزت و معنویت در کشور و چشم و چراغ ما برای آینده به شمار می‌روند.

به گزارش ایرنا، جانشین رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برای شرکت در اختتامیه هشتمین مرحله جشنواره ملی هنری فانوس که امروز چهارشنبه با حضور هنرمندان و تجلیل از برگزیدگان این جشنواره در چهارمحال و بختیاری برگزار شد به این استان سفر کرده است.

شهید گمنام در زمستان 1401 در شهرک صنعتی شهرکرد تشییع شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha