هشت هزار میلیارد ریال برای بیماران خاص و سخت درمان اصفهان هزینه شد

اصفهان- ایرنا- مدیرکل بیمه سلامت اصفهان گفت: بیش از هشت هزار میلیارد ریال برای بیماران خاص و سخت درمان استان از آبان ۱۴۰۱ تاکنون هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدحسین صفاری روز چهارشنبه به مناسبت «هفته بیمه سلامت» در جمع خبرنگاران افزود: هم اینک بیش از ۹۳ بیمار صعب‌العلاج و خاص در سامانه‌های الکترونیکی اداره کل بیمه سلامت استان نشاندار شده‌اند و از خدمات صندوق بیماران خاص و سخت درمان بهره می‌برند.

وی ادامه داد: ۱۲۷ بیماری از جمله سرطان، ام اس، تالاسمی و سکته مغزی تحت حمایت این صندوق قرار دارد و این بیماران پس از پرداخت هزینه‌ها توسط بیمه‌های پایه و تکمیلی مشمول کمک از طریق صندوق بیماران خاص و سخت درمان(صعب‌العلاج) می‌شوند.

مدیرکل بیمه سلامت اصفهان اظهار داشت: هزینه بستری و درمان ۲۰ نوع بیماری خاص و سخت درمان از جمله تالاسمی، هموفیلی، همودیالیز، مولتیپل اسکلروزیس(ام اس) و سرطان در بیمارستان‌های دولتی، بطور کامل رایگان است.

وی با بیان‌اینکه پوشش رایگان پنج دهک اول جامعه از مهمترین خدمات ارائه شده بیمه سلامت به متقاضیان است اضافه کرد: سازمان بیمه سلامت افراد فاقد بیمه درمان ساکن روستاها و شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر دارای دهک درآمدی یک تا پنج را بصورت رایگان و بدون مراجعه آنها تحت پوشش قرار داده است.

به گفته وی، برای حق بیمه پرداختی دهک‌های ۶ تا ۹ بین ۵۰ تا ۸۰ درصد تخفیف وجود دارد و میزان پرداختی آن به ترتیب۲۰، ۳۰، ۴۰ و ۵۰ درصد است و دهک‌های ۶ تا ۱۰ می‌توانند بصورت دوره‌های سه ماهه، خود را بیمه کنند و حق بیمه آنان بر همین اساس تقسیط می‌شود.

صفاری گفت: شهروندان می‌توانند با شماره‌گیری کد دستوری #۱۶۶۶* از وضعیت پوشش بیمه درمانی خود مطلع شوند و صدور بیمه نامه با مراجعه به تارنما (سایت) bimehsalamatiranian.ir امکانپذیر است.

وی خاطرنشان کرد: طرح نسخه نویسی الکترونیک بصورت کامل در بیمه سلامت این استان محقق شده است و در زمان حاضر ۹۸ درصد نسخه‌ها بصورت آنلاین (برخط) و حدود ۲ درصد در زمان قطع برق و یا بروز اختلال در سامانه بصورت آفلاین(برون خط) صادر می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان همچنین با اشاره به پوشش بیمه‌ای هزینه‌های درمانی نازایی و ناباروری توسط بیمه سلامت، افزود: درمان ناباروری تا پیش از قانون جوانی جمعیت، اقدامی لوکس و تجملاتی محسوب می‌شد اما اکنون تحت پوشش بیمه درمانی است.

وی گفت: بیمه سلامت ۹۰ درصد هزینه‌های درمان نازایی و ناباروری را در مراکز درمانی بخش دولتی و نیز ۹۰ درصد تعرفه عمومی غیردولتی در مراکز عمومی غیردولتی، خصوصی و خیریه‌ای را تقبل کرده است.

صفاری ادامه داد: بیمه سلامت استان اصفهان از دی ۱۴۰۰ تاکنون۴۰۰ میلیارد ریال هزینه برای درمان نازایی و ناباروری افراد تحت پوشش پرداخت کرده است.

وی با بیان اینکه درمان رایگان کودکان زیر هفت سال در بخش بستری از ابتدای سال جاری در حال اجراست، اضافه کرد: ما این آمادگی داریم تا درمان رایگان سالمندان بالای ۶۵ سال را در بیمارستان‌های دولتی پوشش قرار دهیم و از آنها حمایت کنیم.

مدیرکل بیمه سلامت اصفهان اضافه کرد: ۶ هزار مرکز درمانی و ۲ هزار پزشک در استان طرف قرار داد بیمه سلامت هستند و برغم اینکه در سال‌های اخیر در زمینه پرداختی‌ها به مراکز درمانی چالش‌هایی وجود داشت اما بیمه سلامت اصفهان در چهار سال گذشته مطالبات مراکز درمانی را بصورت کامل و به روز پرداخت کرده و تا آخر اَمرداد ۱۴۰۳ تمام مطالبات مراکز درمانی و سرپایی را تادیه شده است.

به گزارش ایرنا، اکنون بیش از یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر از جمعیت استان زیر پوشش بیمه سلامت هستند که از این تعداد بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر بصورت رایگان بیمه شده‌اند.

۲۸ مهر لغایت چهار آبان به نام «هفته بیمه سلامت» نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha