۲ آبان ۱۴۰۳، ۱۴:۱۵
کد خبرنگار: 1007
کد خبر: 85636905
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

غزه نمایشگاه زنده نقض حقوق بشر در جهان است

اردبیل - ایرنا - رئیس سازمان بسیج حقوقدانان کشور گفت: امروز غزه، فلسطین و لبنان نمایشگاه زنده و دائمی نقض حقوق بشر در دنیا است.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، رسول بهرامی پور روز چهارشنبه در آیین تکریم و تودیع رئیس سازمان بسیج حقوقدانان استان اردبیل در سالن کنفرانس دادگستری اردبیل افزود: مدعیان دروغین حقوق بشر در دنیا به مردم و زنان و کودکان بی‌پناه و مظلوم در غزه، فلسطین و لبنان رحم نکرده و با قساوت تمام اقدام به کشتار انسان‌های بی‌گناه می‌کنند.

وی با بیان اینکه رژیم جعلی صهیونیستی و متحدانش نمایشگاهی از رفتارها و اقدامات ضدحقوق بشری را در منطقه به نمایش گذاشته‌اند، اظهار کرد: رژیم صهیونیستی و جنایتکار اسرائیل با ترور فرماندهان جبهه مقاومت به دنبال رسیدن به اهداف نامشروع خود است.

بهرامی پور با بیان اینکه کشتار مسلمانان در غزه، فلسطین و لبنان توسط اسرائیل غاصب مصداق بارز جنایت جنگی و نسل کشی است، اضافه کرد: حامیان رژیم جعلی اسرائیل به ویژه آمریکای جهانخوار نیز شریک جرم نابخشودنی صهیونیست‌ها هستند و باید جوابگوی ملت‌های آزادیخواه جهان باشند.

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان کشور با بیان اینکه آمریکای استکبار و متحدانش امروز حتی مصوبات خودشان در حوزه حقوق بشر را نقض می‌کنند، ادامه داد: بدون شک بزرگترین ناقض حقوق بشر در دنیا رژیم صهیونیستی اسرائیل و حامیانش هستند.

بی‌تفاوتی و انفعال نهادها و مراجع بین‌المللی اسرائیل را گستاخ کرده است

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان کشور گفت: امروز مردم در اقصی نقاط دنیا می‌بینند که داعیه صلح، ادعای همزیستی با ملت‌ها و دفاع از حقوق بشر توسط غرب و آمریکا دروغی بیش نیست.

بهرامی پور با بیان اینکه ناقضان حقوق بشر بر اساس اسناد و مصوبات خودشان محکوم هستند، افزود: در شریطی که این کشورها با رفتارهای دوگانه و چندگانه خود حقوق بشر را ابزار قرار داده و از آن سوء استفاده می‌کنند، سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی مانند سازمان ملل متحد نیز در برابر این همه جنایت و کشتار سکوت کرده و باعث گستاخی ظالمان شده‌اند.

وی با بیان اینکه امروز علت گستاخی رژیم صهیونیستی عدم اقدامات بازدارنده نهادها و مراجع بین‌المللی است، اضافه کرد: اگر این روند تداوم یابد بدون شک اعتبار نهادهای بین‌المللی از دست خواهد رفت.

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان کشور بیان کرد: جامعه حقوقی در ایران و حقوقدانان عدالت خواه در دنیا وظیفه دارند روایتی واحد و تبیین‌گر به صورت هنرمندانه از حقوق بشر آمریکایی به دنیا مخابره کنند تا مردم دنیا از ماهیت این ظالمان، خونخواران و ناقضان حقوق بشر آگاه شوند.

بهرامی پور با اشاره به اینکه زادگاه اصلی قوانین حقوق بشری متون فقهی و اسلامی است، ادامه داد: دفاع از حق، مقابله با ظلم، صیانت از حقوق بشر و کرامت انسان ها فارغ از رنگ، زبان، نژاد، قومیت‌ها و ملیت‌ها مبانی دینی و شرعی ما است.

وی با بیان اینکه امروز حقوق بشر اسلامی در برابر حقوق بشر آمریکایی قرار دارد، گفت: ایران به عنوان احیاگر حقوق بشر اسلامی در دنیا در مقابل حقوق بشر آمریکایی قرار دارد و همه وظیفه داریم با نقش‌آفرین و انسجام فکری، فهم مشترک و وحدت رویه با حقوق بشر آمریکایی مقابله کنیم.

حمایت از مظلومان راهبرد نظام جمهوری اسلامی است

وی با بیان اینکه مبارزه با ظلم و حمایت از مظلومان عالم راهبرد نظام اسلامی ایران است، افزود: امروز انقلاب و نظام اسلامی ایران به پشتوانه تمامی آحاد مردم و نیروهای مسلح مقتدر کشورمان در اوج قدرت بوده و در دنیا می‌درخشد.

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان کشور اظهار کرد: بدون شک طبق وعده الهی ظلم پایدار نخواهد ماند و در آینده نزدیک رژیم صهیونیستی اسرائیل از درون پوسیده و از نقشه جهان محو خواهد شد.

بهرامی پور بیان کرد: بسیج به عنوان بزرگترین نهاد مردمی در دنیا همیشه و در همه حال در خدمت مردم و نظام اسلامی ایران است و خود را خادم مردم می‌داند.

وی با بیان اینکه امروز فرصتی برای اعلام مواضع انقلابی حقوقدانان و بیان کمک این قشر به دستگاه‌های حقوقی و مردم در امور مختلف حقوقی است، اضافه کرد: بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی یکی دیگر از وظایف این نهاد مردمی است.

وی با اشاره به اجرای طرح ملی حقوق یاران، گفت: در این طرح حقوقدانان در یک شبکه واحد تخصصی با حضور در مساجد به مردم خدمات و مشاوره حقوقی می‌دهند.

در این آیین با اهدای لوحی از خانواده مرحوم سرهنگ پاسدار عسگر ادهمی مسئول سابق سازمان بسیج حقوق دانان استان اردبیل تجلیل و سرهنگ ایمانعلی لطفی به عنوان مسئول سازمان بسیج حقوق دانان استان اردبیل منصوب شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha