۲ آبان ۱۴۰۳، ۱۲:۴۵
کد خبر: 85636916
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار فارس: فرهنگ سازی مصرف بهینه آب ضروری است

شیراز- ایرنا- استاندار فارس گفت:مصرف آب در فارس ۲ برابر سرانه مصرف استاندارد است که فرهنگ سازی مصرف اصولی و بهینه از منابع آبی و ترویج آن امری لازم و ضروری است.

به گزارش ایرنا، حسینعلی امیری، چهارشنبه در کارگروه سازگاری با کم آبی استان در شیراز افزود: می‌بایست بخشی از اصلاح این سرانه با فرهنگ سازی مناسب و ترویج فرهنگ استفاده صحیح و رعایت الگوی مصرف انجام شود.

او ادامه داد: البته بهره‌برداری غیرعلمی از آب چالش بزرگی است که تمام شهرهای کشور با آن مواجه هستند که مشکلات اساسی از جمله کمبود آب در بخش آشامیدن، صنعت و کشاورزی و فرونشست زمین را به دنبال داشته و لذا باید جدی گرفته شود.

وی، از مدیران استان خواست که در جلسه آتی کارگروه سازگاری با کم آبی، برنامه مدون و زمان بندی طرح های خود برای مدیریت این حوزه را ارائه دهند.

استاندار فارس: فرهنگ سازی مصرف بهینه آب ضروری است

استاندار فارس، بر لزوم تکمیل طرح نصب کنتورهای هوشمند بر روی چاه‌های کشاورزی تاکید کرد و گفت: اقتصاد این استان بر پایه کشاورزی است اما در بحث آبیاری اراضی کشاورزی و باغ از فناوری‌های نوین آبیاری استفاده مطلوب و مناسب نمی‌شود.

امیری افزود: برای تامین منابع مالی مورد نیاز بخش کشاورزی و مدیریت آب، باید به جای تکیه بر منابع مالی دولتی، به دنبال جذب این منابع از بخش‌های حاکمیتی، بانک‌ها، بخش خصوصی و بنگاه‌های اقتصادی باشیم.

وی ادامه داد: نباید به منابع مالی محدود موجود اکتفا کنیم و باید ضمن شناسایی چالش‌ها و موانع پیش رو، برای حل آنها راهکارهای عملیاتی و اجرایی ارائه کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha