۲ آبان ۱۴۰۳، ۱۶:۳۴
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85637037
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هوای خراسان جنوبی بارانی می‌شود

۲ آبان ۱۴۰۳، ۱۶:۳۴
کد خبر: 85637037
هوای خراسان جنوبی بارانی می‌شود

بیرجند - ایرنا - کارشناس اداره‌کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: براساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی از امشب بارش باران و وقوع رگبار و رعد و برق در استان پیش‌بینی می‌شود.

سمیه لطفی رو چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: بارش‌ها روز جمعه در پاره‌ای از نقاط شهرستان‌های قاینات، سرایان، طبس، بیرجند و خوسف از شدت بیشتری برخوردار بوده و احتمالا سبب جاری شدن روان آب و آبگرفتگی معابر عمومی خواهد شد.

وی عنوان کرد: تا اوایل هفته آینده هوا به تدریج سردتر می‌شود و صبح شنبه احتمال وقوع کمینه دمای صفر و زیر صفر درجه به ویژه برای مناطق سردسیر از جمله قاین و سربیشه وجود دارد.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی خراسان جنوبی بیان کرد: براساس خروجی مدل‌های پیشیابی هواشناسی همچنین تا جمعه شب به طور متناوب، افزایش باد شدید تا شدید و گرد و خاک در استان پیش‌بینی می‌شود.

لطفی افزود: به خصوص برای روز جمعه با وزش بادهای شدید تا خیلی شدید را انتظار داریم و کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا را خواهیم داشت و احتمال وقوع خسارت هم بر اثر وزش باد وجود دارد.

وی بیان کرد: از امشب و به ویژه برای روز جمعه در برخی نقاط رگبار و رعد و برق و در مناطق مستعد و کوهپایه‌ای، تگرگ و برخورد صاعقه پیش‌بینی می‌شود که در خصوص این ناپایداری‌های جوی برای اواخر روز پنجشنبه تا عصر روز جمعه هشدار سطح نارنجی صادر شده است.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی خراسان جنوبی ادامه داد: منطقه اثر این هشدار تمام شهرستان‌های خراسان جنوبی خواهد بود و در هشدار سطح نارنجی احتمال خطر گسترده است.

لطفی عنوان کرد: احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، جاری شدن روان آب، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا، خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت، لغزندگی جاده‌ها و آسیب به محصولات کشاورزی نیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه صبح امروز سربیشه با سه درجه سلسیوس زیر صفر سردترین و بندان با ۳۶ درجه گرمترین ایستگاه استان بود، بیان کرد: در این مدت نوسانات دمایی در مرکز استان بین ۱۲ و ۲۶ درجه ثبت شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha