بسیج حقوقدانان آماده کمک برای ارتقای دانش حقوقی شهروندان است

اردبیل - ایرنا - مسئول بسیج حقوقدانان استان اردبیل گفت: افزایش حقوق شهروندان ضروری بوده و بسیج حقوقدانان استان آماده کمک برای ارتقای دانش حقوقی شهروندان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ ایمانعلی لطفی روز چهارشنبه در آیین معارفه خود به عنوان رئیس سازمان بسیج حقوقدانان استان اردبیل در سالن کنفرانس دادگستری اردبیل، افزود: بسیج حقوقدانان استان می‌تواند با همراهی و همکاری مادی و معنوی با تشکیلات قضایی استان در حوزه پیشگیری قدم‌های موثری بردارد.

وی اظهار کرد: بسیج حقوقدانان در کنار و همراه تشکیلات قضایی است و می‌تواند در تسهیل امور حقوقی و قضایی، صلح و سازش، ارائه مشاوره‌های حقوقی مساجد و محلات و آموزش حقوقی نقش‌آفرینی کند و آماده همکاری با دستگاه قضایی استان هستیم.

رئیس بسیج حقوقدانان استان اردبیل با تاکید بر لزوم هم‌افزایی و همکاری دستگاه‌ها و شخصیت‌های استان بیان کرد: با همکاری و همفکری همدیگر می‌توان علاوه بر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مولد فرهنگ بوده و باعث ارتقا و افزایش سطح فرهنگ جامعه شد.

لطفی با بیان اینکه در صورتی که در حوزه فرهنگ زایندگی و تولید نداشته باشیم در مواجهه و مقابله با آسیب‌های اجتماعی هم موفقیتی نخواهیم داشت، اضافه کرد: دست همکاری به سوی دستگاه‌های مختلف استان اعم از استانداری، فرمانداری‌ها، شهرداری‌های ، اعضای شورای شهر و دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی دراز می‌کنیم چرا که با تعامل و همکاری می‌توان گام‌های موثری برای ارتقای دانش حقوقی شهروندان برداشت.

وی با تاکید بر لزوم ارتقای دانش حقوقی شهروندان ادامه داد: با همکاری نهادها و دستگاه‌های اجرایی مانند آموزش و پرورش می‌توان از همان سنین کودکی اقدام به ارائه آموزش های حقوقی کرد و به نوعی در مقابل جنگ نرم دشمن قدرت نرم تولید کرد و تاثیرگذار بود.

رئیس بسیج حقوقدانان استان اردبیل با اشاره به طرح "یک مسجد - یک حقوقدان" در سطح کشور، گفت: برای کاهش پرونده‌های ورودی به دستگاه قضایی می‌توان از ظرفیت بسیج حقوقدانان کشور برای ارائه مشاوره به شهروندان استفاده کرد.

لطفی پیشنهاد کرد: مراکزی در سطح استان‌ها راه‌اندازی شود و با ارائه مشاوره‌های بی‌منت زمینه صلح و سازش بین شهروندان را فراهم کند.

وی افزوود: بدون شک با ارائه مشاوره‌های حقوقی از ورود پرونده‌ها به شوراهای حل اختلاف، دادگستری و دادسرا به میزان قابل کاسته خواهد شد.

به گزارش ایرنا، در این آیین با اهدای لوحی از خانواده مرحوم سرهنگ پاسدار عسگر ادهمی مسئول سابق سازمان بسیج حقوقدانان استان اردبیل تجلیل و سرهنگ ایمانعلی لطفی به عنوان مسئول جدید سازمان بسیج حقوقدانان استان اردبیل منصوب شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha