۲ آبان ۱۴۰۳، ۱۴:۳۰
کد خبرنگار: 1563
کد خبر: 85637154
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خدمات بیمه سلامت به اقشار آسیب پذیر پر رنگ تر شود

یاسوج- ایرنا- امام جمعه دهدشت با تاکید بر اینکه نقش بیمه سلامت در خدمات رسانی به اقشار آسیب پذیر جامعه پر رنگ تر شود، گفت: هنوز بسیاری از مردم از نوع خدمترسانی و مزایای این بیمه آگاهی کافی ندارند که نیاز است زمینه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی عمومی از کارکرد این بیمه بیش از پیش فراهم شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام وحدانی فر در دیدار رییس بیمه سلامت شهرستان کهگیلویه افزود: خدمات بیمه سلامت همچنان برای بسیاری از مردم ناشناخته باقی مانده و هماهنگی‌های لازم بین مجموعه علوم پزشکی و بیمه سلامت بخ نحو شایسته انجام نشده است.

وی با اشاره به اهمیت توسعه خدمات در دانشگاه‌ علوم پزشکی و توجه به امر سلامت مردم ، افزود : بسیاری از مشکلات در این حوزه‌ها به گونه ای قابل توجهی حل شد اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم.

وی تأکید کرد : بیمه سلامت نقش مهمی در خدمات‌رسانی به اقشار آسیب‌پذیر جامعه دارد، اما هنوز بسیاری از مردم از خدمات و مزایای این بیمه آگاهی کافی ندارند.

حجت الاسلام علی وحدانی‌فر افزود: خدمات بیمه سلامت همچنان برای بسیاری از مردم ناشناخته باقی مانده و هماهنگی‌های لازم بین وزارت بهداشت و بیمه سلامت به طور کامل انجام نشده است.

وی همچنین به همکاری نکردن برخی داروخانه‌ها و آزمایشگاه‌ها اشاره و تأکید کرد : آزمایشگاه‌های خصوصی و پزشکان باید خود را ملزم به همکاری بیشتر بدانند.

امام جمعه دهدشت با اشاره به پیشرفت‌های صورت گرفته در زمینه نسخه الکترونیکی، اظهار داشت : دغدغه بسیاری از مردم استان در رابطه با بیمه سلامت کاهش یافته و بیمار به راحتی بر روی تخت بیمارستان بیمه می‌شود

. حجت‌الاسلام وحدانی فر همچنین به کاهش کاغذبازی‌های مربوط به فرم ارجاع اشاره و خواستار تکمیل این روند شد.

وی تأکید کرد : زوج‌های نابارور به عنوان زوج‌های خاص از خدمات بیمه سلامت آگاهی کافی ندارند و نیاز است جلسات آگاهی‌بخشی بیشتری برای بهورزان و مردم برگزار شود.

وی همچنین به افزایش تعداد بیماری‌های خاص تحت پوشش بیمه از پنج به ۱۰۷ مورد اشاره کرد و این اقدام را بسیار ارزشمند دانست.

همچنین رئیس بیمه سلامت شهرستان کهگیلویه نیز اعلام کرد : در راستای ارتقای خدمات بهداشتی و درمانی، بیمه سلامت استان اقدامات گسترده‌ای را به منظور حمایت از مردم و دسترسی عادلانه به خدمات درمانی انجام داده است

علی افروز اظهار داشت: جمعیت زیرپوشش بیمه سلامت درشهرستان کهگیلویه افزون بر ۱۲۰ هزار نفر است که از این تعداد، حدود ۸۷ هزار نفر زیر پوشش بیمه روستایی هستند.

وی تصریح کرد: همچنین، ۱۳ درمانگاه به صورت فعال، نیمه‌فعال و غیر فعال در سطح شهرستان کهگیلویه وجود دارد که خدمات بهداشتی و درمانی را به مردم ارائه می‌دهند.

او افزود: ما تنها سازمانی هستیم که از سال گذشته پیشگیری را به صورت فعال آغاز کرده‌ایم و هر ماه دوره‌های آموزشی برای ارتقای سطح آگاهی مردم برگزار می‌کنیم.

رییس بیمه سلامت شهرستان کهگیلویه همچنین از حمایت بیمه سلامت از زوجین نابارور خبر داد و گفت: تاکنون ۱۲۰ زوج نابارور شناسایی شده‌اند و زیر پوشش خدمات درمانی قرار گرفته‌اند.

افروز تأکید کرد: در صورت مراجعه به بیمارستان‌های دولتی، تمام هزینه‌های درمانی به صورت کامل پوشش داده می‌شود و بیماران صعب‌العلاج نیز از حمایت‌های ویژه‌ای برخوردار می‌شوند.

افروز خاطرنشان کرد: سامانه‌های غیرحضوری بیمه سلامت به گونه‌ای طراحی شده‌ که مردم بدون نیاز به مراجعه حضوری بتوانند از خدمات بیمه استفاده کنند و در کمتر از ۲۰ دقیقه اطلاعات خود را ثبت کنند که این اقدامات درراستای رضایتمندی مردم و دسترسی عادلانه به خدمات درمانی انجام شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha