روزنامه «الشرق»: با وجود تلاش‌های رسانه‌ای صهیونیست‌ها السنوار به اسطوره تبدیل شد

تهران- ایرنا- روزنامه «الشرق» قطر در مقاله‌ای نوشت که با وجود تلاش‌های رسانه‌ای صهیونیست‌ها برای مخدوش کردن چهره «یحیی السنوار» اما لحظه شهادت سنوار، او را به یک نماد و اسطوره تبدیل کرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، «عبدالهادی العجمی» در مقاله‌ای در روزنامه قطری «الشرق» نوشت که سنوار توانست چرخه تاریخ و مقاومت را همزمان به حرکت درآورد.

العجمی نوشت: بدون تردید، همه ما در برابر این صحنه استثنایی که شهید یحیی سنوار رهبر فلسطینی رقم زد، مدت‌ها مکث کردیم، صحنه‌ای که از مرزها فراتر رفت و بار دیگر یاد قهرمانان مقاوم و مبارز را در یک فیلم واقعی چند دقیقه‌ای که همه دنیا شاهد آن بودند، زنده کرد.

وی افزود: به عقیده من با وجود تمامی تلاش‌های مستمر برای هدف قرار دادن سنوار و مخدوش کردن چهره وی در رسانه‌ها، فیلم کوتاه پایانی رهبری که به مدت یک سال کامل توجه دنیا را به خود معطوف کرد، یک صحنه نمادین و اسطوره‌ای از وی خلق کرد و لحظه شهادت تراژیک او، بُعدی عمیق از تجربه یک مبارز مقاوم و چگونگی عشق او برای آزادی خود و وطنش با وجود درد و محدودیت و نیز اصرار او را برای مقاومت حتی در تاریک‌ترین لحظات با استفاده از ابتدایی‌ترین ابزارها حتی پرتاب یک چوب به سمت پهپاد، به نمایش گذاشت و جالب اینجاست؛ کسی که این صحنه اسطوره‌ای را ساخت و از آن استفاده کرد، خود دشمن بود!

این نویسنده همچنین نوشت: همه می‌دانیم که تمدن اسلامی، تجارب سختی را پشت سر گذاشته و می‌گذارند، اما در اکثر موارد در مواجهه با این چالش‌ها و دشواری‌ها، نمادها، رهبران و افرادی استثنایی دارد که توانسته‌اند مسیر حوادث را تغییر دهند که از جمله این افراد، عمر مختار، احمد یاسین و افراد بسیار دیگری هستند.

العجمی همچنین با اشاره به اینکه سنوار، معادلات سیاسی و اقتصادی قدرت‌های بزرگ را برهم زده بود، نوشت: سنوار توانست چرخه تاریخ و مقاومت را به طور همزمان و در شرایط استثنایی و بسیار دشوار به حرکت درآورد؛ دیدگاه سنوار درباره حوادث تنها یک واکنش به اقدامات دشمن نبود، بلکه به دلیل درک او از واقعیت بسیار پیچیده داخلی و خارجی بود و این باعث شد سنوار، مقاومت را به یک قدرت موثر و کارآمد تبدیل کند که اثرات آن در آینده و در مراحل مختلف تاریخ منازعات اسلامی منعکس خواهد شد.

به گزارش ایرنا، یحیی سنوار، مجاهد، مبارز، نویسنده، رمان‌نویس و مترجم فلسطینی ۲۲ سال در زندان‌های رژیم صهیونیستی در اسارت بود و بعد از شهادت «اسماعیل هنیه» به ریاست دفتر سیاسی جنبش حماس انتخاب شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha