راه دسترسی ۱۸ روستای برف‌گیر اشنویه باز شد
عکس آرشیوی است

مهاباد- ایرنا- فرماندار اشنویه گفت: راه دسترسی ۱۸ روستای برف‌گیر و کوهستانی این شهرستان در مسیر «مه‌رگه‌وه‌ر» با تلاش عوامل راهداری باز شد.

سیدعلی ترابی شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بر اثر بارش سنگین برف که از شب گذشتهدر این شهرستان آغاز شده و همچنان ادامه دارد راه دسترسی چند روستا بسته شد که با تلاش عوامل راهداری بازگشایی شد.

وی اضافه کرد: عوامل راهداری در این مدت سرنشینان ۷۰ دستگاه خودروی گرفتار در برف و کولاک را نجات داده و ضمن برفروبی راه، کار ماسه‌و نمک پاشی را انجام دادند.

فرماندار اشنویه با بیان اینکه بلندی برف در این شهرستان به ۳۵ تا ۴۰ سانتی‌متر رسیده است گفت: برف‌روبی و نمک‌پاشی توسط اداره راهداری در راه‌های شریانی این شهرستان در چند نوبت انجام شده است و اکنون نیز برف روبی راه‌های روستایی ادامه دارد.

ترابی افزود: رانندگانی که قصد آمد و شد در این راه‌ها را دارند افزون‌بر احتیاط و کاهش سرعت در این گردنه و سایر جاده‌های کوهستانی نسبت به بررسی کارکرد شایسته سیستم روشنایی، بخاری و ترمز خودرو اطمینان یابند و سپس اقدام به مسافرت کنند.

فرماندار اشنویه گفت: سرما و بارش برف زودهنگام در این شهرستان بویژه در مناطقه «ده‌شته‌بیل» آسیب زیادی به باغ‌ها وارد کرده و بسیاری از باغداران منطقه هنوز سیب را برداشت نکردند که بارش برف سنگین باعث ریزش میوه و حتی شکستن شاخ و برگ درختان سیب نیز شده است.

اشنویه در یک منطقه سردسیر و کوهستانی واقع شده است و دارای ۸۲ کیلومتر راه اصلی و ۱۸۰ کیلومتر راه فرعی و ۲ راهدارخانه مرکزی و آغبلاغ است؛ این شهرستان در امتداد مرزهای ایران با کشورهای ترکیه و عراق واقع شده است و بیش از ۷۴ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha