هنرمندان ملایری شهر خود را به قطب جهانی مبل تبدیل کردند

همدان- ایرنا- استاندار همدان در مراسم افتتاح یک واحد نمایشگاهی و فروشگاهی مبلمان منبت در ملایر با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال گفت: هنرمندان ملایری شهر خود را به قطب جهانی مبل و منبت تبدیل کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ حمید ملانوری‌شمسی افزود: هنرمندان چیره‌دست ملایری، آثار فاخر و ارزشمندی را خلق کرده‌اند و اقدامات شایسته‌ای توسط فعالان این حوزه انجام شد.

وی بیان کرد: برگزاری چند جشنواره‌ در ملایر توانست هنر صنعت مبل و منبت این شهر را در کشور معرفی کند و این شهرستان در آینده نزدیک می‌تواند به عنوان یکی از قطب‌های هنر مبل و منبت جهان شناخته شود.

هنرمندان ملایری شهر خود را به قطب جهانی مبل تبدیل کردند

استاندار همدان تاکید کرد: هنرصنعت مبلمان منبت ملایر به لحاظ اشتغال‌زایی و درآمدزایی برای این شهرستان و استان همدان تأثیر بسزایی دارد و به طور قطع این روند موجب توسعه بیشتر خواهد شد.

ملانوری ادامه داد: شهروندان ملایری اشتیاق زیادی به این هنر- صنعت دارند و توانمندی‌ هنری آنان به ویژه در زمینه مبل و منبت، یکی از دلایل اصلی رشد اقتصادی و فرهنگی این شهرستان به شمار می‌رود.

هنرمندان ملایری شهر خود را به قطب جهانی مبل تبدیل کردند

رئیس اتحادیه درودگران ملایر نیز اظهار کرد: هنر- صنعت مبلمان منبت سال ۱۳۹۸ از سوی سازمان جهانی صنایع دستی ثبت جهانی شد.

یدالله کریمی افزود: این شهرستان دارای ۶ هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ است و ۶۵ درصد تولید مبل و منبت کشور را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: با وجود ظرفیت‌ و توانمندی‌ بالای این صنعت، هنوز نتوانسته‌ایم جایگاه‌ خود را در جهان پیدا کنیم و در صادرات سهم کمی داریم.

رئیس هیات مدیره بازار مبل ملایر بیان کرد: هدف اصلی ما توسعه صادرات در این هنرصنعت است و در تلاش هستیم در اکسپو ژاپن شرکت کنیم.

هنرمندان ملایری شهر خود را به قطب جهانی مبل تبدیل کردند

کریمی با اشاره به برگزاری پنجمین جشنواره یک‌ماهه مبل و منبت ملایر گفت: گردش مالی این جشنواره در این مدت، ۱۵ هزار میلیارد ریال بود.

به گزارش ایرنا؛ واحد نمایشگاهی شهر مبل بابایی با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال در چهار طبقه و در زمینی به مساحت ۱۲۰۰ مترمربع افتتاح شد و زمینه اشتغال ۴۵ نفر را به صورت مستقیم فراهم کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha