«بوموسی» پُرشتاب در مسیر توسعه

بندرعباس - ایرنا - مدیرکل دفتر هماهنگی امور توسعه جزایر استانداری هرمزگان از اتمام عملیات اجرایی ۷۷ طرح عمرانی و زیرساختی در جزیره بوموسی در ۲ سال گذشته خبر داد و گفت: ۹ طرح دیگر نیز در این جزیره در دست اجراست که در آینده نزدیک به بهره برداری خواهند رسید.

عبدالرسول دریایی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی دولت در حوزه طرح های عمرانی و زیرساخت های در شهرستان بوموسی، افزود: پیرو تاکیدات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در خصوص توجه و رسیدگی ویژه به توسعه بیش از پیش جزایر راهبردی استان هرمزگان در شهرستان بوموسی ۷۷ طرح با اعتباری بالغ بر ۱۰ هزار و ۵۷۲ میلیارد و ۶۹۶ میلیون ریال طی ۲ سال اخیر در این جزیره اجرایی شده است.

وی ادامه داد: چهار طرح رفت و آمد دریایی کالا، حمل و نقل دریایی مسافر، حمل و نقل هوایی مسافر و هندلینگ (خدمات فرودگاهی) با اعتباری بیش از ۶۱۰ میلیارد ریال در حوزه ترابری دریایی و هوایی در سطح جزیره بوموسی عملیاتی شده است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور توسعه جزایر استانداری هرمزگان با اشاره به طرح های انجام شده در حوزه آب و برق جزایره بوموسی توضیح داد: از ۷۷ طرح اجرا شده در این جزیره چهار پروژه با اعتبار ۶۰۳ میلیارد و ۹۳۷ میلیون ریال در حوزه آب و ۲۰ طرح دیگر با اعتبار یک هزار و ۶۳۹ میلیارد و ۱۹۳ میلیون ریال در حوزه برق بوده است.

دریایی اضافه کرد: در حوزه مسکن، عمران و خدمات شهری و مخابراتی شهرستان بوموسی نیز ۲۶ طرح با اعتبار سه هزار و ۶۳۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال در این جزیره به بهره برداری رسیده است.

وی در ادامه به طرح های انجام شده در حوزه های بهداشت و درمان، گردشگری، بنادر و شیلات، فرهنگی، ورزشی و آموزشی در شهرستان بوموسی اشاره کرد و گفت: در ۲ سال گذشته چهار طرح با اعتبار یک هزار و ۳۰ میلیارد ریال در حوزه بهداشت و درمان، ۶ طرح با اعتبار ۲ هزار و ۱۸۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در حوزه های گردشگری، بنادر و شیلات و ۱۳ طرح با اعتبار ۵۴۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در حوزه های فرهنگی، ورزشی و آموزشی در شهرستان بوموسی اجرایی شده است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور توسعه جزایر استانداری هرمزگان با اشاره به اقدامات درحال انجام دولت در حوزه طرح های عمرانی و زیرساخت های شهرستان بوموسی، گفت: ۹ طرح با اعتبار چهار هزار و ۹۹۰ میلیارد ریال در حوزه پروژه های عمرانی و زیرساخت در شهرستان بوموسی در حال انجام است.

وی با اشاره به طرح های در حال اجرا در جزیره بوموسی گفت: از ۹ طرح در حال اجرا در این جزیره یک طرح با اعتبار ۶۳۰ میلیارد ریال در حوزه آب و سه طرح دیگر با اعتبار سه هزار و ۸۸۷ میلیارد ریال در حوزه مسکن، عمران و خدمات شهری و مخابراتی است.

دریایی اظهار کرد: همچنین سه طرح با اعتبار ۳۶۵ میلیارد ریال در حوزه بهداشت و درمان و ۲ طرح با اعتبار ۱۰۸ میلیارد ریال در حوزه فرهنگی، ورزشی و آموزشی در شهرستان بوموسی در حال اجرا است.

شهرستان ابوموسی یا بوموسی شامل جزیره‌های ابوموسی، تنب بزرگ، تنب کوچک، سیری، فارور بزرگ و فارور کوچک است.

جزیره بوموسی با ۱۲ کیلومتر مربع وسعت به عنوان مرکز این شهرستان در آب‌های خلیج فارس و در فاصله ۷۵ کیلومتری بندرلنگه و ۵۷ کیلومتری شرق جزیره سیری واقع شده است.

این شهرستان به لحاظ موقعیت جغرافیایی، دارای اهمیت بسیار زیاد و استراتژیک برای کشور بوده و از جنبه اهمیت دریایی به دلیل نزدیکی به آبراه‌های بین‌المللی و همچنین تردد شناورهای سنتی تجاری و صیادی در آب‌های خلیج فارس از این منطقه به کشورهای حوزه خلیج فارس دارای اهمیت بسیاری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha