۳ آبان ۱۴۰۳، ۹:۱۷
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85637750
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۹۲ مدرسه ابتدایی در بیرجند ۲ نوبته است

۳ آبان ۱۴۰۳، ۹:۱۷
کد خبر: 85637750
۹۲ مدرسه ابتدایی در بیرجند ۲ نوبته است

بیرجند- ایرنا- رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان بیرجند گفت: در سال تحصیلی جدید ۹۲ مدرسه ابتدایی شهرستان بیرجند به صورت ۲ نوبته مدیریت می‌شود که نشان می‌دهد ۴۶ فضای آموزشی برای تک نوبته شدن این مقطع نیاز است.

مجید بهدانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سرانه آموزشی در شهرستان بیرجند ۴.۵، در کشور ۵.۵ و در استان ۶.۵ بوده که پایین ترین سرانه مربوط به بیرجند است.

وی با اشاره به اینکه در متوسطه اول چهار مدرسه ۲ نوبته داریم ادامه داد: تا سال تحصیلی ۱۴۰۸-۱۴۰۳ در متوسطه اول باید ۱۹۳ کلاس درس ساخته شود چون این جمعیت دانش آموزی ابتدایی وارد متوسطه اول می‌شود و نسبت به سال‌های قبل رشد داشته اند.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان بیرجند عنوان کرد: در صورتی که این کمبود فضای آموزشی جبران نشود کیفیت آموزش تحت الشعاع قرار خواهد گرفت.

وی اظهار کرد: مدارس روستایی نیز با حداقل دانش‌آموز به فعالیت ادامه می‌دهند به خصوص نقاط صعب العبور که اگر تعطیل شود احتمال ترک تحصیل وجود دارد لذا برخی مدارس روستایی با سه یا چهار دانش آموز فعال است.

بهدانی با اشاره به اینکه همچنان مدارس کانکسی در شهرستان بیرجند وجود دارد ادامه داد:یک مدرسه چهار کلاسه در روستای شمس آباد، سه مدرسه در دستگرد و در روستای رکات خرم یک مدرسه کانکسی است لذا اگر تدبیری اندیشیده نشود این آمار افزایش می‌یابد که کیفیت آموزشی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی تاکید کرد: اکنون به خاطر کمبود فضای آموزشی کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها هم تبدیل به کلاس شده لذا این موضوع در بحث آموزش‌های عملی مدارس را دچار مشکل می کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha