۳ آبان ۱۴۰۳، ۱۲:۳۱
کد خبر: 85637767
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۶۸ پرونده کثیرالشاکی دادگستری کرمان در دست بررسی است

کرمان- ایرنا- رییس‌کل دادگستری کرمان گفت: اینک ۶۸ پرونده کثیرالشاکی(پرشاکی) در دادگستری استان درحال رسیدگی است که هرکدام بیش از ۵۰ شاکی دارند.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کرمان، حجت الاسلام ابراهیم حمیدی روز پنجشنبه در جمع کارکنان معاونت برنامه ریزی و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان بر ضرورت استفاده از فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در دستگاه قضایی تاکید کرد و اظهار داشت: قوه قضاییه از نهادهای حاکمیتی است که طی چند سال گذشته به سمت الکترونیکی شدن حرکت کرده و در عرصه استفاده از فناوری اطلاعات پیشتاز است.

وی افزود: بایستی خدمت رسانی در دستگاه قضا به سمت سیستم محوری برود که با به روز شدن سیستم ها، کار نیروی انسانی روز به روز متفاوت خواهد شد و بخش زیادی از کارها در دستگاه قضایی، به سیستم محول می شود.

باید از نگاه صرف به آمارگرایی در پرونده های قضایی پرهیز کرد

حمیدی با بیان اینکه بایستی از نگاه صرف به آمارگرایی در پرونده های قضایی پرهیز کرد اظهار داشت: آمار یک موضوع دو وجهی است، اگر واقعی و کاربردی باشد کمک بسیار بزرگی به دستگاه قضایی می کند و طبق این داده ها برنامه ریزی ها انجام می شود اما در صورتی که آمارها غلط، غیرواقعی و صوری باشد سیستم کارایی خود را از دست خواهد داد.

وی اظهارداشت: با تلاش معاونت های دادگستری استان در راستای اجرای ۱۴ برنامه اولویت دار، دادگستری استان جزو رتبه های برتر کشوری محسوب شد.

۹۴ درصد احکام و تصمیمات قضایی الکترونیکی به اطلاع شهروندان می رسد

در ادامه معاون برنامه ریزی و فناوری اطلاعات دادگستری استان کرمان نیز گفت:قوه قضاییه در ارتقای سیستم ها و استفاده از فناوری های روز از سایر دستگاه های اجرایی پیشتاز است.

حسن سلطانی نژاد اظهار داشت: برای مثال در بحث الکترونیکی شدن ابلاغ ها به جایی رسیده ایم که ۹۴ درصد ابلاغ ها به صورت الکترونیکی ارسال می شود که تداوم این قبیل کارها منجر به رضایت مندی مردم، رعایت حقوق شهروندی و جلوگیری از اطاله دادرسی شده است.

قضات تاجای ممکن از بازداشت و زندان کردن افراد بپرهیزند

رییس کل دادگستری کرمان همچنین در نشست با قضات دادسرای مرکز استان گفت: باید تمهیداتی بیاندیشیم تا از بازداشت بلاوجه افراد اجتناب شود و اگر فردی هم به ضرورت بازداشت شد، پس از رفع آن ضرورت نسبت به آزاد کردن آن تا زمان صدور حکم نهایی، اقدام کنیم

براساس این گزارش، مهدی بخشی دادستان مرکز استان نیز در این نشست اولویت اول دادستانی کرمان را رسیدگی به پرونده‌های مسن و به تبع آن کاهش اطاله دادرسی دانست و گفت: در ماه‌های اخیر تعداد قابل توجهی از پرونده‌های معوق و مسن در دادسرای مرکز استان کرمان کاهش یافته‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha