توضیحات سازمان هواپیمایی کشوری درباره مقررات حمل آلات موسیقی در کابین هواپیما

تهران- ایرنا- سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: حمل لوازم شخصی مسافر داخل کابین ( Carry-On Baggage ) تابع مقرراتی است که در ارتباط با ایمنی مسافر است. این مقررات شامل آلات موسیقی نیز می‌شود و باید  از شرکت هواپیمایی و پیش از خرید بلیت هواپیما استعلام شود. 

به گزارش ایرنا از سازمان هواپیمایی کشوری، «جعفر یازرلو» درباره اقدام برخی شرکت‌های هواپیمایی در نحوه حمل آلات موسیقی در توضیحاتی، افزود: حمل آلات موسیقی داخل کابین نیز از این مقررات مستثنی نیست. هر مسافر طبق مقررات می‌تواند به شرط آنکه شرایط ابعاد و وزن بار داخل کابین را رعایت کند، با خود بار همراه داشته باشد.

وی توضیح داد: بار همراه از نظر وزنی در بین شرکت‌های هواپیمایی محدود به هفت کیلو و از نظر ابعاد محدود به یک چمدان با اندازه کوچک حداکثر به ابعاد ۵۶ در ۴۵ در ۱۰ سانتی‌متر می‌شود که یا باید در فضای بالای سر مسافر یا زیر پای مسافر جای گیرد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: در برخی از هواپیماهای موجود در کشور که ظرفیت حمل مسافر ۱۰۰ نفر و کمتر از آن را دارند مانند هواپیمای CRJ، این ابعاد هم امکان پذیر نیست و جامه‌دانی در کابین پذیرفته نمی شود و به داخل کابین بار هواپیما منتقل می‌شوند؛ بر این اساس پذیرفتن لوازم شخصی مسافر در داخل کابین هواپیما به عنوان بار مجاز رایگان، تابع نوع هواپیما است که باید از شرکت هواپیمایی و قبل از خرید بلیت هواپیما استعلام شود.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری اضافه کرد: با توجه به اینکه آلات موسیقی ابعاد مختلفی دارند و بیشتر حجیم هستند تا سنگین، چنانچه در قسمت بالای سر مسافران ‌یا زیر پای مسافر جای نگیرند، در هنگام پرواز می‌تواند ایمنی مسافرین را به خطر اندازد که در این گونه موارد طبق مقررات یا باید در قسمت بار هواپیما نگهداری شوند یا تحت شرایط extra seat for cabin baggage بر روی صندلی اضافه برای حمل کالا داخل کابین پذیرفته شود.

یازرلو در پایان یادآور شد: سازمان هواپیمایی کشوری به‌عنوان نهاد حاکمیتی مقررات کلی و لازم را به شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ می‌کند و شرکت ها نیز بر اساس مقررات ابلاغی، رویه‌های عملیاتی و بازرگانی خود را تدوین و اجرا می‌کنند. چنانچه رویه‌های شرکت‌های هواپیمایی مغایر با مقررات کلی ابلاغی و یا خلاف قوانین تشخیص داده شود سازمان هواپیمایی کشوری به موضوعات ورود خواهد کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha