۳ آبان ۱۴۰۳، ۱۰:۵۹
کد خبرنگار: 1197
کد خبر: 85637916
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

وزیر میراث فرهنگی: آرامگاه بوعلی جزو نمادهای گردشگری ایران است

همدان- ایرنا- وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی گفت: آرامگاه بوعلی سینا جزو نمادهای مهم گردشگری همدان و همچنین ایران به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدرضا صالحی امیری روز پنجشنبه در آیین ادای احترام به مقام شامخ بوعلی‌سینا در جریان سفر به همدان افزود: حکیم بوعلی‌سینا به عنوان یکی از دانشمندان بزرگ جهان اسلام شخصیت برجسته فرهنگی کشور است.

وی اظهار کرد: همدان ظرفیت‌های گسترده‌ای در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری دارد که می‌توان در برنامه‌های توسعه ای از آن استفاده کرد.

آرامگاه بوعلی که در سال ۱۳۷۶ ثبت ملی شده، یکی از بناهای فاخر تاریخی و از جاذبه های مهم گردشگری همدان به شمار می رود که در مرکز این شهر قرار گرفته است.

وزیر میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی روز گذشته در جریان سفر ۲ روزه به استان همدان وارد نهاوند شد و از ظرفیت های گردشگری این شهرستان از جمله تپه باستانی گیان بازدید کرد، صالحی امیری در ادامه به شهرستان ملایر سفر کرد و در شورای اداری این شهرستان حضور یافت.

صالحی امیری امروز در ادامه سفر خود به همدان پس از بازدید از آرامگاه بوعلی از محوطه باستانی هگمتانه که در سال جاری به ثبت جهانی رسیده بازدید می کند و در ادامه با سفر به شهرستان کبودرآهنگ از غار علیصدر دیدن کرده و در خاتمه سفر خود به این استان از لاجین شهر جهانی سفال در شهرستان بهار دیدن خواهد کرد.

وزیر میراث از محوطه تاریخی اطراف آرامگاه بوعلی و پیاده راه بوعلی و میدان تاریخی امام خمینی همدان بازدید کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha