۳ آبان ۱۴۰۳، ۱۱:۰۱
کد خبرنگار: 3049
کد خبر: 85637921
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رقابت ۱۳ گروه دانشجویی در بخش نهایی دومین رویداد هوش مصنوعی اصفهان

اصفهان- ایرنا - رییس بنیاد نخبگان استان اصفهان گفت: ۱۳ گروه برتر دانشجویی در مرحله نهایی دومین رویداد هوش مصنوعی اصفهان با هم رقابت می‌کنند.

به گزارش ایرنا، ساره گلی روز پنجشنبه در مراسم افتتاحیه این رویداد در هتل عباسی اصفهان اظهار داشت: ۱۷۹ گروه دانشجویی برای حضور در این رقابت شرکت کردند که ایده‌ها و طرح‌های ایشان توسط پنج کمیته، داوری و در نهایت ۱۳ گروه برتر برای شرکت در مرحله نهایی معرفی شدند که این مرحله در دیروز و امروز درحال برگزاری است.

وی افزود: این رویداد با حضور مسوولان، شرکت‌های فناور، کارشناسان، دانشجویان فعال و علاقمند به مباحث هوش مصنوعی برگزار و طرح‌های فناورانه آنها به منظور شرکت در بخش گردهمایی، مسابقات و نمایشگاه و جذب حمایت سرمایه گذاران ارائه می‌شود.

وی گفت: بخش مسابقات رویداد هوش مصنوعی در پنج محور اصلی برگزار و راه‌حل های نوآورانه برگرفته از ابزار هوش مصنوعی در آن ارزیابی و بررسی می‌شود.

رییس بنیان نخبگان اصفهان گفت: محورهای بخش سرمایه‌گذاری شامل هوش مصنوعی در صنایع فولادی و پتروپالایشی، خدمات مالی، تبلیغات، بازاریابی، اپراتورهای تلفن همراه و معدن است.

وی افزود: تعداد ۴۵ شرکت و هفت واحد صنعتی بزرگ استان و کشور در این رویداد به بیان ظرفیت‌های خود و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری به منظور ایجاد طرح‌های نوآورانه می‌پردازند.

گلی گفت: در بخش گردهمایی، فعالان ملی و بین‌المللی حوزه هوش مصنوعی شامل مسوولین و دانشمندان این حوزه برای شرکت‌های دانش‌بنیان، علاقمندان و فعالان هوش مصنوعی سخنرانی می‌کنند.

به گفته وی سخنرانان از اروپا، آمریکا، آسیای شرقی به بیان تجربیات خود در بخش گردهمایی این رویداد می‌پردازند.

گلی گفت: در بخش نمایشگاه، ۱۰۱ شرکت در ۱۱۰ غرفه و چهار واحد بزرگ اقتصادی به نمایش محصولات و ایده‌های فناورانه خود می پردازند.

به گزارش ایرنا، دومین رویداد هوش مصنوعی به همت بنیاد نخبگان استان و با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در اصفهان برگزار می‌شود.

هدف از برگزاری این رویداد، همرسانی و ارائه ظرفیت‌ها و آخرین توانمندی‌های شرکت‌های دانش بنیان و بین‌المللی در حوزه هوش مصنوعی با حضور نمایندگان صنایع، واحدهای اقتصادی بزرگ و شرکت‌های سرمایه‌گذار خطرپذیر است.

نخستین رویداد هوش مصنوعی اصفهان سال ۱۴۰۲ در کنار برنامه جایزه مصطفی(ص) برگزار شد و حدود چهار هزار نفر در آن شرکت کردند.

هوش مصنوعی (Artificial intelligence) شبیه‌سازی فرآیندهای هوش انسانی توسط ماشین‌ها بویژه سیستم‌های رایانه‌ای است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha