۳ آبان ۱۴۰۳، ۱۲:۲۱
کد خبر: 85637973
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عضو شورای شهر: دستفروشان قزوین به شکل سلیقه‌ای جمع آوری می‌شوند

قزوین - ایرنا - رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی شهر قزوین گفت: جمع آوری دستفروشان به شکل سلیقه‌ای بوده و عدالت مناسبی در برخوردها صورت نمی‌گیرد.

قاسم الهیاری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در جمع آوری دست فروشان عدالتی وجود ندارد، برخی از آنها با داشتن دوست و آشنا در برخی از ارگان‌ها به کار خود ادامه می دهند و برخی دیگر که رانتی ندارند، به راحتی از سطح شهر جمع آوری می شوند.

وی اضافه کرد: جمع آوری دست فروشان باید منوط بر در نظر گرفتن یک مکان مشخص برای اسکان دست فروشان باشد و پیشنهاد داریم که مجموعه مدیریت شهری فضاهای ثابتی را به منظور هدایت و ساماندهی آنها ایجاد کند.

الهیاری ادامه داد: دست فروشی در هیچ جای قانون تعریف مشخصی ندارد و تنها چیزی که در این موضوع بیشتر مطرح است، جمع آوری و ساماندهی دست فروشان از مسیرهای پرتدد جمع می باشد که در مقطعی از زمان این ساماندهی صورت می گیرد اما بعد از مدتی دوباره رها می شود.

این مسوول بیان کرد: علاوه بر این موارد، ساماندهی دست فروشان پیاده راه سبزه میدان نیز باید در دستور کار قرار گیرد، چرا که این مکان به عنوان قلب و مرکز شهر محسوب می شود و با توجه به اینکه گردشگران و مسافران به این مکان رفت و آمد دارند، فضای مناسبی برای دست فروشان نیست و توصیه داریم که سازمان میادین شهرداری قزوین این مکان‌ها را ساماندهی کنند.

به گفته این مسوول، با افزایش تعداد بازارچه های محلی در سطح شهر، قیمت ها به نرخ تنظیم بازار توزیع می شود و همانند شهرهای دیگر دست فروشان در سطح شهر فعالت نخواهند کرد، زمانی که فضا و امکانات برای آنها فراهم شود، شهرداری موظف است فضاها را واگذار و مبلغی را برای اجاره بها اخذ کند.

وی در خصوص شناسایی زمین برای اسکان دست فروشان خاطرنشان کرد: زمین هایی در کنار بلوار باهنر، شهرک مینودر و برخی از پارکینگ‌های عمومی سطح شهر از جمله طالقانی که نزدیک به خیابان است، برای این موضوع پیش بینی شده که باید هر چه زودتر آماده شوند.

رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی شهر قزوین خاطرنشان کرد: این چند نقطه در محلات مرکزی قزوین به صورت موقتی پیش بینی شده است، اما موضوعی که وجود دارد، عدم استقبال دست فروشان از این مکان‌ها است چراکه آنها بیشتر تمایل دارند در مسیرهای گذری پرتردد بساط و فروش داشته باشند.

الهیاری یادآور شد: مردم از حضور دستفروشان در مسیرهای پرتردد گلایه دارند، چراکه حضور دست فروشان شلوغی ایجاد می کند و مانع گذر عابران پیاده شده و فضای شهری را به هم می ریزد.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha