حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) از ازدواج مددجویان با توزیع ۵۰ هزار سری جهیزیه

سمنان - ایرنا - رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: ۵۰ هزار سری جهیزیه نیمه نخست سال ۱۴۰۳ در بین مددجویان این نهاد توزیع شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید مرتضی بختیاری روز پنجشنبه در حاشیه رزمایش توزیع ۲هزار و ۴۰۰ قلم لوازم ضروری بین مددجویان زیر حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) در استان سمنان افزود: اقلام جهیزیه شامل پنج قلم کالای اساسی یخچال، ماشین‌لباسشویی، اجاق گاز، تلویزیون و جاروبرقی است.

وی ادامه داد: ۹۰ هزار سری اقلام ضروری نیز در نیمه نخست ۱۴۰۳ در بین مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) در نقاط مختلف کشور توزیع شد که مشابه کالاهای مربوط به جهیزیه است و کولر آبی و فرش نیز در بین این اقلام درنظر گرفته شد.

وی سامانه سها کمیته امداد امام خمینی (ره) را از دستاوردها برای تسهیل و تسریع در خدمت‌رسانی به جامعه هدف یاد کرد و افزود: مددجویان ناتوان زیر حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) که امکان مراجعه حضوری به ادارات ندارند، می‌توانند درخواست و نیاز خود را برای بررسی در این سامانه برخط ثبت و مسوولان درخواست را نیازسنجی و بررسی کنند.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: استقرار سامانه سها در مسیر پیشرفت کمیته امداد به منظور اثربخشی هر چه بیشتر خدمات و تحقق ماموریت‌های این نهاد است که در امور توانمندسازی مددجویان با محوریت عدالت در توزیع منابع، حفظ کرامت مددجویان و ایجاد شفافیت در ارائه خدمات فعالیت می‌کند.

مدیرکل کمیته‌امداد امام خمینی(ره) استان سمنان گفت: ۲ هزار و ۴۰۰ قلم لوازم ضروری بین مددجویان تحت حمایت این نهاد در استان با حضور بختیاری رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) و سید محمد رضا هاشمی استاندار سمنان توزیع شد.

محمدحسین ذوالفقاری بیان کرد: چهار هزار و ۴۰۰ قلم لوازم ضروری به ارزش ریالی ۱۸۰ میلیارد ریال از کالاها و تولیدات داخل استان از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا کنون در بین مددجویان این نهاد توزیع شد.

به گزارش ایرنا، کمیته امداد سهم حدود ۳۰ درصدی در اشتغالزایی کل استان سمنان و در کشور نیز رتبه‌های برتر دارد.

یکهزار و ۵۵۰ خانوار از مددجویان اداره‌کل کمیته امداد امام خمینی(ره) سمنان از طریق اشتغال به خودکفایی رسیدند.

بر پایه آخرین آمار ارایه شده، ۱۷ هزار و ۵۸۰ خانوار در قالب ۳۸ هزار و ۸۲ نفر زیر پوشش کمیته‌امداد امام خمینی(ره) استان سمنان هستند که از این جمعیت زیر پوشش ۷۲ درصد معیشت‌بگیر و ۲۵ درصد غیرمعیشت‌بگیر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha