آثار کمتر دیده شده موزه ملی در تخت‌جمشید به نمایش در می‌آید

شیراز - ایرنا - قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: همزمان با سومین جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث، برپایی نمایشگاه آثار کمتر دیده شده موزه ملی در تخت جمشید و نمایشگاه صنایع‌دستی در ورودی حافظیه برپا می‌شود. 

به گزارش دریافتی ایرنا، علی دارابی روز پنجشنبه اظهار کرد: هدف از برگزاری جشنواره چندرسانه‌ای میراث فرهنگی، افزایش سواد میراثی، شناسایی آثار خوب و تشویق به رقابت سالم و سازنده و همچنین شناسایی استعدادهای جوان و جدید است.

وی افزود: برگزاری این جشنواره به استان‌ها کمک می‌کند تا بهتر و بیشتر دیده شوند چرا که هنرمندانی که در این جشنواره‌ها شرکت می‌کنند، سفیران میراث‌فرهنگی آن استان هستند.

قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی عنوان کرد: شعار این دوره از جشنواره "ایران ما میراث ما، میراث ما ایران ما" است.

دارابی ادامه داد: مساله میراث‌فرهنگی و تاریخی ما یک مساله بسیار مهمی است چنانکه رهبر معظم انقلاب فرمودند کشورهایی که سابقه تمدنی ندارند برای خودشان سابقه تمدنی خلق و ایجاد می‌کنند، ما که سابقه تمدنی بیش از هفت هزار سال با این عظمت و این همه آثار تاریخی داریم، باید کاری بزرگ انجام دهیم تا نسل جوان با داشته‌ها و ثروت تاریخی بزرگی که دارند، آشنا شوند.

ایران جزو ۱۰ کشور دنیا در برخورداری از میراث جهانی
معاون میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی با بیان اینکه بنیان هویتی ما بر میراث‌فرهنگی است، گفت: ایران بیش از هفت هزار سال تاریخ و بیش از یک میلیون سال سابقه سکونت بشری دارد و جزو ۱۰ کشور برتر دنیا در ثبت آثار میراث ملموس و طبیعی جهانی است.

دارابی افزود: ایران جزو پنچ کشور برتر دنیا در ثبت میراث ناملموس هستیم.

وی یادآور شد: در تاریخ نوشتند ایرانیان باستان بیش از ۶۵ جشن و شادی و سرور در طول سال داشتند، این‌ها همه مولفه‌ها و مقدمه‌های میراث‌فرهنگی است.

دارابی اظهار کرد: این داشته‌ها فرصت بسیار خوبی است و «میراثبانان آینده» بخش مهمی از جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی است که موجب می‌شود دانش‌آموزان و نسل جوان ما به گذشته خود افتخار کنند و به فردایشان امیدوار باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha