۴ آبان ۱۴۰۳، ۸:۱۸
کد خبرنگار: 1796
کد خبر: 85638573
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۳۵ مددجوی زندانی از خدمات قضایی رایگان برخوردار شدند

قزوین - ایرنا - ۱۳۵ مدجوی زندانی اعم از مرد و زن از خدمات قضایی حقوقی و قضایی رایگان استان قزوین برخوردار شدند.

به گزارش روز جمعه ایرنا، دوازدهمین مرحله از طرح "هر مسجد یک حقوقدان" با حضور معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین و جمعی از مسئولان در حسینیه زندان مرکزی قزوین واقع در چوبیندر برگزار شد.

در این مراسم ۱۳۵ مددجوی زندان و بند نسوان مشکلات خود را با مسئولان قضایی و حقوقی حاضر در مراسم در میان گذاشته و از مشاوره حقوقی، کیفری و خانواده بهره‌مند شدند.

علی فولیان معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین در حاشیه این طرح اظهار کرد: کاهش جمعیت کیفری استان یکی از اولویت‌های دستگاه قضایی بوده که بر اساس سند تحول قضایی در حال اجرا است.

وی ادامه داد: بر این اساس در تلاش هستیم تا تعدادی از مددجویان زندان را که در مسیر اصلاح قرار گرفته و ابراز ندامت کرده‌اند، در صورت دارا بودن شرایط، زمینه آزادی آنها را با استفاده از ارفاقات قانونی فراهم کنیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین افزود: هرچند زندانیان در دوران مجازات خود در زندان به سر می‌برند، اما دارای حقوقی از قبیل استفاده از مرخصی، حرفه آموزی، اشتغال، تحصیل، آموزش، امورات فرهنگی و حق ارتباط با وکیل و خانواده هستند که تامین آن بر عهده مدیران زندان می‌باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha