هشدار پلیس راه درباره وضعیت جوی محور چالوس و احتمال ریزش سنگ

تهران- ایرنا- رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راه راهور فراجا با اعلام هشدار نسبت به شرایط جوی ناپایدار در محورهای شمالی کشور، به ویژه محور چالوس، از احتمال ریزش سنگ و اعمال محدودیت‌های ترافیکی خبر داد.

به گزارش ایرنا از مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راه راهور فراجا، سرهنگ بهروز خانپور روز جمعه از رانندگان خواست با توجه به بارش برف و باران در بسیاری از محورهای کشور، از سفرهای غیرضروری خودداری کنند و توصیه‌های ایمنی را جدی بگیرند.

وی افزود: هم‌ اکنون در محورهای چالوس و گدوک بارش برف ادامه دارد و در محور هراز و برخی استان‌های شمالی از جمله گیلان، گلستان و خراسان شمالی نیز بارش باران گزارش شده است، با توجه به احتمال ریزش سنگ در محور چالوس و ترافیک سنگین در محدوده سیاه‌بیشه، توصیه می‌شود رانندگان از سفرهای غیر ضروری خودداری کنند و در صورت تردد، فاصله طولی را رعایت کرده و حتما تجهیزات زمستانی از جمله زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

وی درباره وضعیت ترافیکی محورهای شمالی گفت: ترافیک در محور چالوس؛ مسیر جنوب به شمال سنگین است و در محور فیروزکوه نیز در حدفاصل گدوک تا پل سفید ترافیک نیمه‌سنگین گزارش شده است. همچنین تردد در محور هراز و مسیرهای آزادراه تهران- شمال و قزوین- رشت روان است، اما شرایط جوی نامناسب و مه‌گرفتگی در ارتفاعات می‌تواند رانندگی را مخاطره‌آمیز کند.

خانپور تاکید کرد: تجهیزات ایمنی به‌ ویژه زنجیر چرخ، در شرایط برفی بسیار ضروری است و رانندگان باید توجه داشته باشند که بدون تجهیزات زمستانی، ممکن است قادر به عبور از برخی محورها نباشند. پلیس راهور از ساعت ۱۴ امروز محدودیت تردد در محور چالوس را بنا بر شرایط جوی و ترافیکی اعمال خواهد کرد و اطلاعات جدید به‌ موقع اعلام خواهد شد.

وی همچنین یادآور شد: محورهای خرم‌آباد- پلدختر و چندین محور دیگر به دلیل شرایط جوی تا اطلاع بعدی مسدود هستند و رانندگان باید از مسیرهای جایگزین استفاده کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha